بازگرداندن اعتماد از دست رفته زوج ها

restore-the-confidence-lost-couple

restore-the-confidence-lost-couple

 

اجازه ندهید حسادت باعث نابودی اعتماد میان شما و همسرتان شود.

حسادت دشمن شماره یک اعتماد است. حسادت در زندگی زناشویی از احساس عدم امنیت نشأت می گیرد. بنابراین شاید شما به فلان همکار شوهرتان حسادت کنید یا شوهرتان به استاد و مربی شما حسادت ورزد.

در اغلب مواقع، حسادت حاصل بدگمانی است، پایه و اساس درست و حسابی ندارد و مبنای واقعی ندارد در مجموع، عدم اعتماد به شریک زندگی تان و اصرار به چهارچشمی پاییدن او، فقط از احساس ناامنی سرچشمه می گیرد و متأسفانه آن کسی که بیشتر از همه رنج می برد، کسی نیست جز شما.

 

طبق گفته ی نویسنده ی مشهور، ویلیام پن، «آدم های حسود برای دیگران مشکل آفرینند و مأمور شکنجه ی خودشان» به جای اینکه خودتان را با حس حسادت عذاب دهید، اعتماد را جایگزین آن سازید.

بدانید که برای بازسازی اعتماد از دست رفته هر دو باید تلاش کنید.

بازسازی اعتمادی که یک بار از میان رفته بسیار مشکل است و همیشه امکان پذیر نیست. اگر اعتماد میان شما و همسرتان مخدوش شده، اگر احساس می کنید به شما خیانت شده، این گام ها به شما کمک خواهد کرد اعتماد میان خود و همسرتان را بازسازی کنید:

 

گام اول: ببینید شما در تخریب آن اعتماد چه نقشی دراید.

گام دوم: فضایی به وجود آورد تا خود و همسرتان بتوانید احساسات تان را بیرون بریزید، حتی اگر بروز آن احساسات موجب رنجش شما شود. صبور باشید. شما و همسرتان شاید مجبور گردید بارها بپرسید و بارها با احساسات تان کلنجار بروید.

گام سوم: تصمیم بگیرید ببخشید و بخشوده شوید. البته بخشش صرفاً اولین گام به سوی بهتر شدن اوضاع است .

گام آخر: متعهد شوید که در آینده بهتر عمل خواهید کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.