بازگشایی سریعتر اماکن مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی، جزو دغدغه های مهم دولت بوده و هست

رئیس جمهور با قدردانی از همکاری و همراهی مراجع عظام، علما و روحانیون و بویژه حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) با ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، تصریح کرد که تسریع در بازگشایی اماکن مقدس و زیارتی با رعایت پروتکل های بهداشتی، جزو دغدغه های مهم دولت بوده و هست.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی روزسه شنبه در تماس تلفنی با  تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع)، با بیان اینکه دولت با اشراف و آگاهی از میزان شیفتگی مردم عزیز ایران به اهل بیت(ع) و علاقه آنان به زیارت بقاع متبرکه، اظهارداشت: متاسفانه با شیوع این بیماری، جان‌های تشنه محبان اهل بیت(ع)چه در آستانه تحویل سال نو و چه در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی هفته‌های گذشته از زیارت عتبات متبرکه کشور محروم شد.

رئیس جمهور گفت: با شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی مومنان و عاشقان اهل بیت(ع) که پیوسته نیز مورد تاکید ائمه اطهار(ع) بوده است، ناچار شدیم برای عمل به یک واجب مهم شرعی که همان حفظ سلامتی مومنان است ، از زیارت مورد تاکید مشاهد مشرفه بویژه حرم امام هشتم محروم شویم و در تمام این روزها، از همکاری و همراهی جناب عالی به عنوان  تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و سایر تولیت ها و از جمله آستانه مقدسه کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) برخورداریم بودیم که جای قدردانی دارد.

روحانی گفت: این همکاری و همراهی و مقاومت در برابر برخی تحریکات، نهایت کمک به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و حفظ سلامتی مردم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آرزوی دولت این است که بتواند با مهار کرونا و کاهش خطر شیوع این بیماری خطرناک، دوباره مسیر زیارت را عشاق اهل‌بیت(ع) را هموار کند، اظهارداشت: از همان ابتدای ایجاد محدودیتها و پروتکل های بهداشتی، دولت در کنار تلاش برای بازگشایی مجدد فعالیت واحدهای صنفی و اقتصادی کم ریسک که نقش بسیار مهمی در معیشت  و زندگی مردم داشتند ، با رایزنی با روحانیت معزز حوزه علمیه قم در تلاش برای طراحی سیاست ها و برنامه هایی برای بازگشایی مجدد اماکن مذهبی بوده و هست.

روحانی با اشاره به مصوبه جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درخصوص فعالیت اماکن مذهبی و عبادی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: پس از مشورت با نهادهای مذهبی و متولیان امور بهداشتی کشور قرار شد تا ۱۵ اردیبهشت ماه با ارزیابی مجدد اقدامات انجام شده در روند اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، دستکم در خصوص بازگشایی صحن های اماکن مذهبی با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، اقدام شود.

رئیس جمهور افزود:  با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و همچنین دیگر تولیت های آستان های مقدس امیدوارم بتوانیم تمهیداتی را با رعایت پروتکل های بهداشتی طراحی کنیم تا پس از ۱۵ اریبهشت ماه در صورت تشخیص مسئولان بهداشتی و سلامت کشور، صحن‌های اماکن متبرکه بازگشایی شوند.

روحانی گفت: مراجع عظام، روحانیون و متولیان همه بقاع متبرکه بویژه جنابعالی برای همراهی کامل با سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم با مهار این ویروس درب‌های حرم‌های مقدس کشور روی مردم عزیز که عاشقانه اهل بیت عصمت و طهارت را دوست دارند، باز شود.

در این گفت‌وگو تولید آستان مقدس رضوی با قدردانی از تلاش‌های رئیس جمهور، دولت و اعضاء ستاد ملی مبارزه با کرونا که بی‌وقفه از ابتدای شیوع این بیماری در تلاش و خدمت کرده‌اند، آمادگی خود و سایر متولیان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی را برای همکاری با مسئولان ذیربط اعلام کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.