بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران

۱۹م دیماه ،

وزیر امور خارجه کشورمان، سه‌شنبه شب در سومین مرحله از سفر خود به قاره آفریقا وارد بورکینافاسو شد و با احمد جبرئیل باسوله وزیر امور خارجه این کشور به رایزنی پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر صالحی در این دیدار تاکید کرد: اراده‌ی مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران توسعه‌ی روابط با آفریقا است.

وی تاکید کرد: ایران و آفریقا با توجه به قرابت فرهنگی و هم‌چنین تجارب و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: لازم است با تبادل هیات‌های مختلف، زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری در بعدهای مختلف از جمله اقتصادی، تجارت، کشاورزی، صنعتی و بهداشتی شناسایی شود و بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین فراهم شده و در روند مناسبات تحرک بیشتری ایجاد شود.

صالحی از باسوله برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر صالحی به کشورش گفت: امیدواریم از فرصت این دیدار برای رشد روابط دوجانبه و چندجانبه استفاده کنیم و سطح روابط دو کشور را ارتقاء دهیم.

وی با ابراز خوشحالی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف، علاقه‌مندی کشورش را برای همکاری مشترک و استفاده از تجربیات ایران در زمینه‌های کشاورزی، مکانیزه کردن کشاورزی، بهداشت و آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

در این دیدار هم‌چنین پیرامون تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات خاورمیانه و آفریقا و نقش مهم دو کشور در مناطق خود در کمک به حل و فصل مشکلات، تبادل نظر شد و با توجه به ظرفیت‌های متقابل، همکاری‌های مشترک مورد توجه قرار گرفت.

وزیر خارجه بورکینافاسو، گزارشی از آخرین تحولات بحران مالی را نیز ارایه کرد و نقش منطقه‌ای ایران در کمک به حل و فصل بحران‌ها را ستود.

در این دیدار که وزیر خارجه‌ی بورکینافاسو حضور سیاسی کشورها را مهم خواند، موضوع بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.