بازگشایی مسیر ناتو در تضاد با خواسته پاکستانی ها است

تصمیم دولت پاکستان را برای بازگشایی مسیر ناتو رهبران احزاب سیاسی را به همراه داشت و روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات مردم در اعتراض به این تصمیم در سراسر پاکستان بودیم.

“مولانا سمیع الحق” رهبر کنفرانس دفاعی پاکستان ضمن مخالفت با تصمیم کشورش می گوید: رایزنی ها را با مقامات پاکستانی برای یافتن یک استراتژی مناسب به منظور عدم بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو آغاز کرده ام.

وی افزود: رهبران ارشد کنفرانس دفاعی پاکستان در روزهای آتی دور هم جمع می شوند و مخالفت خود را با این تصمیم اعلام می کنند.

مولانا سمیع الحق ضمن ابراز تاسف درباره تصمیم شورای دفاع پاکستان گفت: این شورا به قطعنامه پارلمان که به اتفاق آرا تصویب شد و خواستار توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا شده بود، توجهی نکرد.

وی تاکید کرد: خواست پارلمان و دولت پاکستان برای توقف این حملات به مناطق قبیله نشین مورد توجه آمریکا قرار نگرفته است.

مولانا سمیع الحق تاکید کرد: تصمیم پاکستان برای بازگشایی مسیر ناتو باعث قربانی شدن غیرنظامیان و نابودی افغانستان می شود.

همچنین “فضل الرحمان خلیل” دیگر رهبر سیاسی تصمیم دولت پاکستان را برای بازگشایی مسیر ناتو غیرمنصفانه خواند و گفت: این تصمیم در تضاد با خواست اکثریت مردم پاکستان است.

مسیر تدارکاتی ناتو در اقدامی تلافی جویانه برای حمله نیروهای ناتو به یکی از پایگاههای مرزی پاکستان و کشته شدن ۲۴ پاکستانی مسدود شده بود و با عذرخواهی رسمی روز گذشته آمریکا، باز شد.

عذرخواهی رسمی، توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین در شمال غرب پاکستان و افزایش نرخ کامیون های عبوری ناتو از جمله شروط این کشور برای آمریکا بود؛ اما ایالات متحده در این مدت تنها با فشار و تهدید به قطع کمک های مالی تلاش کرد تا پاکستان را وادار به بازگشایی این مسیر کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.