بازگشایی کامل گذرگاه رفح درمرز مصر و نوار غزه

با وجود درخواست هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا از محمد مرسی رییس جمهور مصر در سفر به قاهره، برای اجرای توافقنامه با رژیم صهیونیستی، عضو ارشد اخوان از بازگشایی کامل گذرگاه رفح در مرز با نوار غزه و رفع مشکلات فلسطینیان در این گذرگاه خبر داد.

احمد سبیع مسئول اطلاع رسانی حزب آزادی و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمین مصر یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اعلام کرد که روزهای آینده شاهد حل وفصل بحران گذرگاه رفح بین مصر و نوار غزه برای کاستن از مشکلات فلسطینی ها خواهیم بود.

سبیع اظهار داشت: محمد مرسی رئیس جمهور مصر هیچ گونه تعهدی نه به آمریکا و نه به اسرائیل به زیان مردم فلسطین نداده است.

وی افزود: محمد مرسی در آغاز مبارزات انتخاباتی خود تاکید کرد که آنچه در گذشته برای غزه روی داد دیگر تکرار نخواهد شد زیرا محاصره غزه بدست رژیم سابق مصر بود اما در نظام جدید این امر قابل قبول نخواهد بود.

مسئول اطلاع رسانی حزب آزادی و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که روزهای آینده شاهد گشایش بزرگی در زمینه تردد فلسطینی ها از گذرگاه رفح خواهد بود.

وی افزود: قبلا روزانه ۴۰۰ نفر از گذرگاه رفح تردد می کردند اما این تعداد امروز بالغ بر ۱۴۰۰ نفر شده است.

احتمال ایجاد منطقه آزاد تجاری بین مصر و نوار غزه

سبیع گفت: احتمال ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین مصر و نوار غزه وجود دارد و معتقدم که روزهای آینده شاهد حل و فصل گسترده بحران گذرگاه رفح خواهیم بود.

وی افزود: تدابیر امنیتی پیچیده گذشته در گذرگاه رفح و مانع تراشیها در مسیر تردد فلسطینی ها امروز تا حد زیادی تغییر کرده است اما با این حال نیاز به زمان بیشتری برای پایان دادن به بحران ها و برخورداری ساکنان غزه از تردد آسان و امن از طریق این گذرگاه است.

سبیع درباره درخواست آمریکا از محمد مرسی رئیس جمهوری جدید مصر برای پایبندی به توافقنامه های امضا شده با رژیم صهیونیستی و پایبندی به امنیت رژیم صهیونیستی به زیان فلسطینی ها گفت: مرسی هیچ تعهدی به آمریکا و همچنین به رژیم صهیونیستی نداده است.

وی افزود: مرسی در باره توافقنامه به روشنی گفت که مصر کشوری بزرگ است و به تعهدات خود احترام می گذارد در صورتی که طرف مقابل نیز به این تعهدات احترام بگذارد و در نتیجه به هیچ طرفی تعهداتی نسپرده است.

سبیع خاطرنشان کرد: علاوه بر این معتقدم که مرسی هرگز تعهداتی را به زیان خون فلسطینی ها نخواهد سپرد زیرا ملت فلسطین از نظر مرسی مهمتر از هرگونه توافقنامه بین المللی هستند و هرگز قبول نخواهد کرد که این ملت در محاصره باشد. 
 

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.