بازگشت “ارباب حلقه ها” با شمایلی تازه/سینمایی “هابیت ها” به زودی اکران خواهد شد

۲۲م آذر ،

داستان “هابیت ها” به لحاظ انسجام و جذابیت قوی تر از ارباب حلقه ها بوده و جالب این است که تالکین این اثر را چند سال قبل از ارباب حلقه ها و در مدت ۱۲ سال به رشته تحریر در آورده است. در واقع هابیت ها اولین داستان تخیلی در مورد سرزمین میانه (دنیای خیالی تالکین) بوده و البته معمولا اولین ها همیشه بهترین ها هم می باشند.

سرویس فرهنگی مشرق/گروه سینما – ممکن نیست اهل سینما باشید و سه گانه ارباب حلقه ها را بارها و بارها ندیده باشید. فیلمی که در زمان اکران اولین نسخه اش در سال ۲۰۰۱ تحسین همگان را برانگیخت و در سال ۲۰۰۳ که دو نسخه دیگر نیز بر پرده سینما ظاهر شدند، به همه ثابت شد که “پیتر جکسون” در سبک فانتزی صاحب سبک است.

ارباب حلقه ها اقتباسی بود از کتابی با همین نام اثر ” جی آر آر تالکین” نویسنده و مدرس دانشگاه اکسفرود که در سال ۱۹۵۴ نگارش این کتاب را آغاز و یک سال بعد به اتمام رساند. داستان تالکین در همان روزها با استقبال بی نظیری مواجه شد و نام او را بر سر زبان ها انداخت. اتفاقی که در مورد فیلم هم افتاد و جوایز سینمایی متعددی را برای کارگردانش به ارمغان آورد.


جی آر آر تالکین

با گذشت حدود یک دهه از ساخت این سه گانه و موفقیت های بی شمارش، گروه سازنده به این فکر افتادند تا باز هم به سراغ اثری دیگر از تالکین رفته و فیلمی تازه تولید کنند.

“هابیت ها” نام تازه ترین اثر پیتر جکسون و همکارانش است که اقتباسی از کتاب تالکین با همین نام بوده و تا چند روز دیگر اکران عومی آن در سینما های آمریکا آغاز خواهد شد.

داستان “هابیت ها” به لحاظ انسجام و جذابیت قوی تر از ارباب حلقه ها بوده و جالب این است که تالکین این اثر را چند سال قبل از ارباب حلقه ها و در مدت ۱۲ سال به رشته تحریر در آورده است. در واقع هابیت ها  اولین داستان تخیلی در مورد سرزمین میانه (دنیای خیالی تالکین) بوده و طبق عرف، معمولا اولین ها همیشه بهترین ها می باشند.

آغاز ساخت فیلم هابیت ها در سال ۲۰۰۹ و به کارگردانی دل تورو رخ داد. کمپانی مترو گلدن مایر به عنوان تهیه کننده این اثر با پیتر جکسون به توافق نرسید و قرار شد که او به عنوان یکی از عوامل فرعی در فیلم حضور داشته باشد.

پیتر جکسون

دل تورو قصد داشت در دو قسمت این کار را کارگردانی کند اما مترو گلدن مایر به سبب مشکلات مالی با ساخت دو قسمت مخالف کرد. از طرفی دل تورو از برنامه ریزی های خود عقب افتاد و در برهه ای از زمان این پروژه با مشکلاتی مواجه شد. سرانجام کمپانی سازنده به این نتبجه رسید که باید باز هم از پیتر جکسون استفاده کند. نهایتا در سال ۲۰۱۱ فیلمبردای آن با کارگردانی پیتر جکسون و حضور بعضی عوامل پروژه قبلی کلید خورد.

جکسون به سرمایه گذاران پروژه قول داد که هزینه ها را کنترل کند و در عوض آنها هم به او اجازه دادند تا باز هم یک سه گانه بسازد که قسمت اول آن با بازی بازیگرانی چون: مارتین فری من، ایان مکلین، و ریچارد ارمیتاژ، بعد از ۲۶۶ روز فیلمبرداری آماده اکران بوده و به احتمال بسیار باز هم باید منتظر یک شگفتی در دنیای فانتزی از جکسون باشیم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.