بازگشت تماشاگران به ورزشگاه یک‌ماه دیگر به تعویق افتاد؟

رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش با اشاره به اینکه وزارت کشور اعلام کرده به منظور حضور تماشاگران در ورزشگاه ها باید سامانه جداگانه ای از سوی وزارت ورزش طراحی شود، گفت: برای راه اندازی این سامانه حداقل یک ماه زمان نیاز است.

بازگشت تماشاگران به ورزشگاه یک‌ماه دیگر به تعویق افتاد؟

به گزارش ممتاز نیوز، چندی پیش اعلام شد که پس از فعال شدن سامانه کنترل کارت واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای آذر سال جاری، ساز و کار کنترل تماشاگران در ستاد ملی مقابله با کرونا مدنظر قرار می‌گیرد تا در صورت صلاحدید مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها صادر شود، اتفاقی که عملیاتی نشد و در حال حاضر وزارت کشور اعلام کرده است که وزارت ورزش و جوانان باید سامانه جداگانه ای را طراحی کند و به صورت یکپارچه به سامانه هوشمند امید متصل شود و پس از آن امکان حضور تماشاگران در ورزشگاه ها فراهم خواهد شد.

غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با آخرین وضعیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: قرار بر این بود از ابتدای آذر شاهد حضور تماشاگران منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق ٢ دز واکسن باشیم و اگر کسی واکسن نزده بود تصمیم بر این شد تا ورود متقاضی به ورزشگاه، منوط به ارائه تست منفی کرونا باشد که در نهایت  این مسئله محقق نشد و وزارت بهداشت اعلام کرد باید سامانه هوشمند کنترل کارت واکسیناسیون کرونا راه اندازی شود و پس از آن شرایط برای حضور تماشاگران فراهم می شود.

وی ادامه داد: در جلسه ای که پیش‌تر برگزار شد، وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرد و پروتکل های پیشنهادی نیز از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه شد اما به تازگی وزارت کشور اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان باید سامانه جداگانه ای را طراحی کند و به صورت یکپارچه به سامانه هوشمند امید متصل شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش با اشاره به اینکه طراحی سامانه جداگانه از سوی وزارت ورزش و جوانان مسئله ای زمان بر است، عنوان کرد: اگر از همین فردا فعالیت های مربوطه به طراحی و راه اندازی سامانه وزارت ورزش و جوانان آغاز شود، حداقل یک ماه زمان نیاز است.

نوروزی افزود: طبق اعلام مسوولان در رشته فوتبال تنها سه تیم لیگ برتری توانایی اتصال به این سامانه و فروش الکترونیک بلیت را دارند و ۱۳ تیم دیگر از این امکان برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه پروتکل بهداشتی حضور تماشاگران در ورزشگاه ها توسط فدراسیون پزشکی ورزشی نوشته شده است و پیشنهاد کردیم تا از ابتدای آذر سال جاری شاهد بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها باشیم، گفت: در عین حال باید بدانیم که در سطح کلان تر دخالت نداریم و تصمیم گیر نیستیم و صرفا می توانیم پیگیر ماجرا باشیم.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه در حال حاضر توپ عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، در زمین مردم نیست و تماشاگران مقصر نیستند، تصریح کرد: بستر برای ورود تماشاگران فراهم است اما در حال حاضر صرفا با مقوله سامانه امید روبرو هستیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.