بازگشت خانم رییس‌جمهور با انبوهی از پرونده‌های اختلاس +عکس

با اینکه بسیاری تحلیلگران فکر می کردند او دیگر پا به عرصه سیاسی نخواهد گذاشت اما این رئیس جمهور سابق فیلیپین امروز چهارشنبه برای یک دوره دیگر نامزد ورود به کنگره این کشور شد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، لوریا ماکاپاگال آرویو چهاردهمین رئیس جمهور فیلیپین و دومین رئیس جمهور زن این کشور است. آرویو دختر دیوسدادو ماکاپاگال رئیس جمهور فیلیپین در دهه ۱۹۶۰ است که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهور فیلیپین بود و در آن دوره به چندین مورد فساد و تقلب در انتخابات متهم شد.

وی بعد ازآنکه محبوبیت او در جامعه تنزل یافت، بعد از ۹ سال ریاست جمهوری کرسی را ترک کرد و کاندیدای کنگره ملی شد که از آنجا شعارهای خود را پیگیری کند و قدرت پارلمانی را افزایش دهد اما همواره با اتهامات اختلاس مواجه شده و در عین حال گفته است به سبب یک بیماری سخت باید در خارج درمان شود.

با اینکه بسیاری تحلیلگران فکر می کردند او دیگر پا به عرصه سیاسی نخواهد گذاشت اما این رئیس جمهور سابق فیلیپین امروز چهارشنبه برای یک دوره دیگر نامزد ورود به کنگره این کشور شد. وی که اکنون ۶۵ ساله سن دارد، در صفحه فیس ‌بوک خود مدارک نامزدی برای انتخابات سال ۲۰۲۴ کنگره از استان زادگاه خود (پامپانگا) را منتشر کرد.

بنیگنو اکینو منتقد سرسخت آرویو که با شعار مبارزه با فساد به جانشینی او انتخاب شد و وعده داده بود از آرویو در خصوص اتهاماتش حسابرسی کند، اکنون درصدد برخورد با اقدامات گذشته آرویو است و باید دید تبلیغات مخالفان و موافقان رییس جمهور سابق، چقدر روی رأی مردم موثر خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.