بازگشت سعید مرتضوی از پیاده‌روی اربعین

به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز،

دادستان سابق تهران که خروج وی از کشور برای حضور در راهپیمایی اربعین بحث‌برانگیز شده بود، از بازگشت خود به تهران در یکشنبه گذشته خبر داد.

بازگشت سعید مرتضوی از پیاده‌روی اربعین ممتاز نیوز: 

سعید مرتضوی گفت که اکنون هم مشغول پذیرایی از میهمانانی است که به مناسبت بازگشتش از سفر زیارتی آمده‌اند.

خروج از کشور سعید مرتضوی، متهم پرونده‌های کهریزک و تأمین اجتماعی، واکنش‌های بسیاری را میان نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به دنبال داشت؛ چرا که دی‌ماه غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌ قضائیه گفته بود که «درباره پرونده سازمان تأمین اجتماعی اجمالاً می‌دانم (مرتضوی) ممنوع‌الخروج شده و همین روزها ایشان احضار شده است».

چنین اظهارنظری سبب شده بود که نمایندگانی از جمله «سیدحسین دهدشتی» به «خانه ملت» گفتند که «مرتضوی به‌علت اتهامات اقتصادی ممنوع‌الخروج بوده و طبیعتاً نمی‌توانسته از کشور خارج شود، حال معلوم نیست وی چگونه و براساس چه ضابطه‌ای از کشور خارج شده است.»

مرتضوی که پنجشنبه ۵ آذر با پرواز شماره ۳۴۱۳ فرودگاه بین‌المللی امام(ره)، تهران را به قصد نجف اشرف ترک کرد، دیروز در گفت‌و‌گو با «ایران»، از ورود خود به کشور در یکشنبه گذشته خبر داد تا بحث‌ها درباره چگونگی خروج وی یا ممنوع‌الخروجی پایان بگیرد.

وی به این پرسش که چطور به این مسافرت رفتید، در حالی که به بحث ممنوع‌الخروجی شما مطرح بوده است؟ این‌طور پاسخ داد: «ممنوع‌الخروجی من بحث اقتصادی نداشته است، بلکه بابت شکایتی که آقای فاضل لاریجانی از من کرده بودند، دادسرا و بازپرس قرار ممنوع‌الخروجی صادر کردند که من هم اعتراض کردم که این اعتراض سیر خود را طی کرد و ممنوع‌الخروجی ما رفع شد».

قاضی سابق با اشاره به اینکه موضوع ممنوع‌الخروجی اصلاً مربوط به پرونده تأمین اجتماعی نبوده است و مربوط به شکایت لاریجانی بود که رفع شد، اضافه کرد: «البته سال گذشته که می‌خواستم به اربعین بروم، بابت پرونده آقای فاضل لاریجانی، ممنوع‌الخروج بودم اما با پیگیری و اعتراض، لغو شد و امسال اصلاً من هیچ گونه مشکلی نداشتم.»

مرتضوی در پاسخ به پرسش‌های دیگر تنها به بیان این جمله اکتفا کرد که «من اکنون در جمعی هستم که به دیدن زواری من آمده‌اند و قصد مصاحبه ندارم.»

رضا جعفری، وکیل مرتضوی نیز درباره موضوع ممنوع‌الخروجی موکل خود به «ایران» گفت که «اگر ایشان ممنوع‌الخروج باشد، نمی‌تواند برود خارج. پس اگر به خارج رفته است، نشان می‌دهد که دیگر بحث ممنوع‌الخروجی باید منتفی باشد.» 

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. م:

    بالاخره حرف آخررا بزنیدیعنی هیچی به هیچی !!!!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.