بازگشت قدرتمند نسل سوم سانتافه

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

تنها در سه سه نسل سانتافه از کارخانه هیوندای توانست از یک ماشین معمولی و خنگ! به یک شاسی بلند شیک و خوش قیافه مبدل شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران: تنها در سه سه نسل سانتافه از کارخانه هیوندای توانست از یک ماشین معمولی و خنگ! به یک شاسی بلند شیک و خوش قیافه مبدل شود. سانتافه ۲۰۲۴ نه تنها بسیار بسیارزیباتر از پیش است، بلکه یک موتور قوی تر بر آن سوار شده که به آخرین استانداردهای دنیا نزدیک تر است. کم تر بنزین مصرف می کند، قدرت بیشتری دارد، شتاب و سرعتش بالاتر است و حتی آلودگی کمتری هم تولید می کند. هیوندای خواب های خوشی برای این ماشین دیده است و با این محصول تازه که قرار است به همه دنیا صادر شود انگار می خواهد پول کلانی به جیب بزند. بیایید نگاهی به سانتافه ۲۰۲۴ بیاندازیم و نقاط قوت و ضعف آن را با هم بررسی کنیم.

یک روح در دو بدن

هیوندای دو خط تولید برای سانتافه ۲۰۲۴ دست و پا نموده است؛ یکی خط تولید سانتافه اسپرت که چند ماه پیش اطلاعاتش را منتشر نمودند و فاصله بین دو محورش کم تر است و دیگری سانتافه ای که قرار است به عنوان مدل پایه جای وراکروز را بگیرد. سانتافه اسپرت که اسم تازهی به آن داده اند ابعادی معادل سانتافه قدیمی دارد. هر دو این دو مدل ها موتور تازهی دارند و جایگزین موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳٫۵ لیتری مدل پارسال شده اند. موتور تازه سانتافه اسپرت یک ۲ لیتری توربوشارژ است که محصول کارخانه هیوندایی است و می تواند ۲۶۴ اسب بخار قدرت تولید کند، ولی اگر موتور ۶ سیلندر دوست دارید باید به دنبال سانتافه ای باشید که بعد از مدل اسپرت خارج آمد؛ یعنی مدل پایه. البته سانتافه اسپرت هم در واقع دو نوع دارد که یکی قوی تر است و حجم موتورش ۲٫۴ است. در سانتافه اسپرت ۲ لیتری قدرت موتور به همه چرخ ها وارد می شود در حالی که اسپرت ۲٫۴ لیتری دیفرانسیل جلو است.

سانتافه هنوز ضعف دارد؟

یکی از ایرادهایی که کارشناسان خبره به سانتافه های تازه گرفته اند این است که در شتاب بسیار بالا سیستم فنربندی اش به قدر کافی نمی تواند ماشین را تعلیق کند و شما ناهمواری های جاده را حس می کنید. از دیگر نکاتی که به عنوان نقطه ضعف این ماشین ها روی آن دست گذاشته شده است مناسب نبودن مرزبندی جعبه دنده اش است. به عبارت دیگر می شود گفت که با توجه به قدرت موتور دنده ها برای دور موتورهای مناسبی طراحی نشده اند. بعضی از کسانی که این ماشین را تست نموده اند می گویند این ضعف ماشین در سربالایی ها و جاده های پر پیچ و خم خودش را نشان می دهد و سانتافه را از این لحاظ یک پله عقب تر از ماشین های تراز اول دنیا نگه می دارد.

با پرستیژ است یا جوان پسند؟

همه انواع سانتافه های ۲۰۲۴ نسبت به مدل های قدیمیشان بنزین را بهینه مصرف می کنند، یعنی راندمان بالاتری دارند. مدل های اسپرت از مدل پایه گران ترند که البته برای بسیار ها شاید ارزشش را نداشته باشد که بیشتر پول بدهند ولی اگر قرار باشد از بین دو مدل اسپرت یکی را انتخاب نمایید شاید مدلی که موتور ۲٫۴ لیتری دارد به نسبت قیمتش انتخاب معقول تری باشد. اگر موتورها را نادیده بگیریم سانتافه های اسپرت تفاوت چشمگیری با هم ندارند. ولی همه مدل های سانتافه ۲۰۲۴ نسبت به مدل های قدیمی تر چه از لحاظ طراحی داخلی و چه از لحاظ طراحی خارجی جذاب تر و دوست داشتنی تر می باشند. خطوطی که در طراحی بدنه سانتافه تازه دیده می شود آن را هرچه سنگین تر و بالغ تر نشان می دهد. می شود گفت که این طراحی سانتافه را به ماشینی با شخصیت تر از آن چه بود تبدیل نموده است و این در حالی است که از جذابیت های جوانان پسند ماشین اصلا کاسته نشده است. ضمنا در سانتافه های تازه امکاناتی وجود دارد که باید در ماشین های تجملاتی انتظار دیدن آن ها را داشته باشید. ضمنا کنترل و مدیریت آپشن های مختلفی که ماشین دارد بسیار ساده تر از پیش شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد سانتافه که در این مدل هم حفظ شده است فضای بسیار داخل اتاق آن است. در مقایسه با ابعادش و همینطور نسبت به شاسی بلندهای هم نوع خودش بسیار بیشتر از آن چه ممکن است انتظارش را بکشید جا دارد. اگر صندلی های عقبش را بخوابانید واقعا حس یک اتاق را به شما می دهد. اگر کلا به چنین ماشین هایی علاقه دارید و در نگاه اول هم چهره اش را دوست داشتید مطمئن باشید می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.