بازگشت همراه اول به بازار فرابورس

خبرگزاری آریا-  نماد معاملاتی ارتباطات سیار، امروز در بازار اول فرابورس ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بازگشایی شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  نماد معاملاتی ارتباطات سیار پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد که با افزایش قیمت ۱٫۸ و میانگین قیمت۴۷ هزار و ۵۰۱ ریال در سیستم معاملاتی امروز ثبت شد.

ادامه رقابت برای خرید بلوک بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران
عرضه بلوک ۱۰۰درصدی شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران در بازار سوم فرابورس به دلیل ادامه رقابت در روز سوم عرضه تا قیمت ۱۲۵ هزار ریال، به روز شنبه موکول شد.
بر این اساس، نرخ پایه هر سهم شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران ۸۱ هزار و ۱۱۵ ریال تعیین شده بود که این نرخ در روز دوم عرضه به ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ ریال و در روز سوم عرضه به نرخ ۱۲۵ هزار ریال رسید و سرانجام ادامه رقابت به روز شنبه موکول شد.
شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران با سرمایه ۱۲٫۷میلیارد ریال در زمینه انجام کلیه عملیات بازرگانی خرید و فروش کالا اعم از مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات، فعالیت دارد.

 

۵۰۵ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران
ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی۶۱ میلیون اوراق بهادار، به ۵۰۵ میلیارد ریال رسید.
بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، تامین مواد اولیه فولاد صبانور در بازار اول با جابجایی۱۲میلیون و ۲۱۸ هزار سهم و نرخ ۲۰هزار و ۳۷ ریال از آن خود کرد. کمترین حجم معاملات را شرکت افرانت در بازار اول با خرید و فروش ۸۰۰ سهم و نرخ ۱۰ هزار و ۳۸۸ ریال داشت. بیشترین افزایش قیمت را سیمان لار سبزوار با افزایش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت ۸۴۶ ریال در بازار اول فرابورس کسب کرد. بیشترین کاهش قیمت را نیز مهندسی صنعتی روان فن آور با کاهش قیمت ۲٫۹ درصد و نرخ ۲ هزار و ۲۳۵ ریال در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد.

 حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی
در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اجاره جوپار با جابجایی ۴۹ هزار برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۱۰ هزار و ۸۰ برگه مشارکت مسکن مهر، ۶ هزار و ۴۱۰ برگه اجاره ماهان۲، هزار و ۷۴۰ برگه اجاره سامان، هزار و ۷۳۰ برگه اجاره امید،  هزار و ۳۲۰ برگه گواهی سپرده سعدی و هزار و ۹۰ برگه اجاره ماهان به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود ۱ درصد کاهش داشت و در مرز ۶۹ هزار تومان مبادله شد. آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن به شرح زیر است:

 
امتیاز تسهیلات مسکن مهر۸۹
۶۹۰۲۷۷ریال

امتیاز تسهیلات مسکن آبان ۸۹
۶۸۸۱۳۴ریال

امتیاز تسهیلات مسکن آذر ۸۹
۶۸۷۰۰۸ریال

امتیاز تسهیلات مسکن دی ۸۹
۶۸۳۸۶۵ریال

امتیاز تسهیلات مسکن بهمن ۸۹
۶۸۷۷۹۲ریال

امتیازتسهیلات مسکن اسفند ۸۹
۶۸۴۷۶۲ریال

امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۰
۶۹۰۱۵۹ریال

امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت ۹۰
۶۸۵۹۲۴ریال  

امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ۹۰
۶۸۶۷۲۷ریال

امتیاز تسهیلات مسکن تیر۹۰
۶۸۹۱۷۱ریال

امتیاز تسهیلات مسکن مرداد۹۰
۶۸۴۳۰۰ریال

امتیاز تسهیلات مسکن شهریور۹۰
۶۸۹۳۵۱ریال

امتیاز تسهیلات مسکن مهر۹۰
۶۸۴۶۵۶ریال

امتیاز تسهیلات مسکن آبان۹۰
۶۸۹۱۰۵ریال  

امتیاز تسهیلات مسکن آذر۹۰
۶۸۶۵۳۷ریال  

امتیاز تسهیلات مسکن دی۹۰
۶۸۸۲۶۱ریال   

امتیاز تسهیلات مسکن بهمن۹۰
۶۸۸۵۲۱ریال 

امتیاز تسهیلات مسکن اسفند۹۰
۶۹۲۵۳۰ریال

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.