بازگشت کابوس فروش فیلم های پرده ای/ رسوایی و حوض نقاشی اولین قربانی ها

۱۸فروردین۱۳،

همیشه وقتی فیلمی پتانسیل دیده شدن را دارد و جنجال به پا می کند ناگزیر باید منتظر سودجویانی بود که می خواهند نفعی از پرده نقره ای و فیلم های موفق ببرند.

سرویس فرهنگی مشرق – آغاز خوبی بود برای سینما. امسال دو فیلم موفق شدند به فروش میلیاردی برسند و با این اوصاف می توان امیدوار بود که مخاطبان هنوز با سینما قهر نکرده اند.

رسوایی ده نمکی تا این لحظه حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون و تهران ۱۵۰۰ حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته اند و حوض نقاشی هم در شرف میلیاردی شدن است.

اما همیشه وقتی فیلمی پتانسیل دیده شدن را دارد و جنجال به پا می کند ناگزیر باید منتظر سودجویانی بود که می خواهند نفعی از پرده نقره ای و فیلم های موفق ببرند.

آنچه در سال های اخیر به کرار شاهد آن بودیم، فروش نسخه پرده ای بعضی از فیلم ها هم زمان با اکران و در کنار خیابان بود. لو رفتن فیلم های ایرانی تا اواخر دهه ۸۰ یک موضوع عادی بود و به راحتی می شد نسخه بی کیفیت و یا گاهی با کیفیت یک فیلم روی پرده را در گوشه و کنار شهر گیر اورد.

این معضل اما با کنترل و پیگیری مسئولان ختم به خیر شد و چند سالی است که دیگر چنین اتفاق بدی برای فیملسازان رخ نمی دهد. اما اخیرا و طی ملاحظات خبرنگار مشرق، در بعضی محلات تهران اشخاصی در حال فروش نسخه های بی کیفیت فیلم های روی پرده رویت شده اند. یکی از این دست فروشان در پارک لاله نسخه هایی از “رسوایی” و “حوض نقاشی” را به مردم می فروخت.

امیدواریم مثل قبل جلوی چنین اقدامات غیر فرهنگی گرفته شود تا امسال اگر باز هم چالشی برای سینما پیش آمد، دعواهای همیشگی مسئولان باشد نه سرقت هنری از فیلمسازان.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.