بازیکن تیم فوتبال مصر خواستار مقابله با کشتار مسلمانان میانمار شد

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ‘کووره’، ‘محمد ابوتریکه’ روز جمعه در خطبه های نماز جمعه کاروان تیم فوتبال المپیک مصر که در فرانسه اردو زده است، گفت: از مسلمانان در سراسر جهان به خصوص کشورهای عربی می خواهیم برای مقابله با کشتار و به آتش کشیدن مسلمانان در غرب کشور میانمار (برمه) توسط حکومت بودایی این کشور قیام کنند و به رفتار غیر انسانی این حکومت پایان دهند.

وی افزود: هندوها و گروه بودایی ‘ماگ’ با حمله به مسلمانان میانمار، هزاران مسلمان را کشته و بیش از پنج هزار نفر را زخمی کردند.

بازیکن تیم فوتبال مصر ادامه داد: ۲۰ روستا و هزاران منزل مسلمانان در غرب کشور برمه توسط دشمنان مسلمانان این کشور نابود شد و ۳۰۰ هزار نفر از این مسلمانان در مرزهای بنگلادش آواره شدند.

بازیکن تیم فوتبال مصر که در تیم های المپیک و ‘الاهلی’ این کشور حضور دارد، با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تصریح کرد: مسلمانان باید به یاری برادران و خواهران خود در کشور میانمار (برمه) بشتابند.

لازم به ذکر است، کشور میانمار (برمه)‌ در منطقه جنوب شرقی آسیا و در اقیانوس هند بین کشورهای بنگلادش و تایلند قرار دارد.

میانمار که پایتخت آن شهر ‘رانگون’ است، در محاصره کشورهای بنگلادش، هندوستان، تایلند، چین و لائوس قرار گرفته و با این کشورها مرز مشترک دارد.

حکومت این کشور جنوب شرقی آسیا همانند اکثر کشورهای این منطقه از جمله تایلند، لائوس، کامبوج و ویتنام، بودایی است و مسلمانان آن در اقلیت هستند.

ورزشی. **‌ ۷۱۳۲ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۶۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.