بازیکنان پرسپولیس با هم دوست نیستند/ شاهرودی: فرگوسن اتاق فکر دارد ولی دایی مشورت‌پذیر نیست

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – رضا شاهرودی می گوید بازیکنان پرسپولیس با هم همدل نیستند و این دلیل ناکامی های اخیر است.

امیرحسین اعظمی:رضا شاهرودی بازیکن اسبق پرسپولیس جزو آن دسته از قدیمی‌هایی بود که در طول فصل همیشه از کادرفنی سرخپوشان حمایت کرد. با این حال او معتقد است که در بحران اخیر، علی دایی هم به اندازه خودش مقصر است. شاهرودی تاکید می‌کند که بازیکنان پرسپولیس مثل هفته‌های قبل با یکدیگر دوست و همدل نیستند و همین موضوع باعث شده تا پرسپولیس امتیازهای حساسی را از دست دهد و از کورس قهرمانی دور شود. شاهرودی در مورد اوضاع بحرانی این تیم و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌دهد.

پرسپولیس از  ۴ بازی اخیر فقط ۲ امتیاز گرفت. فکر می‌کنی دلیلش چیست؟

عملکرد تیم در ۴ بازی اخیر واقعا بد بود. تا قبل از این ۴ بازی همه چیز خوب پیش می‌رفت ولی متاسفانه پرسپولیس امتیازهای حساسی را از دست داد. من معتقدم بازیکنان پرسپولیس با یکدیگر دوست نیستند و مثل گذشته در تیم همدلی و یکدلی وجود ندارد. شما می‌بینید که بازیکنان پرسپولیس در زمین مسابقه بر سر یکدیگر فریاد می‌زنند و تلویزیون هم نشان می‌دهد اما هیچ اتفاقی نمی افتد. خواستم یک موضوع دیگری را هم بگویم.

چه موضوعی؟

زمانی که ما بازی می‌کردیم واقعا ارزش رفاقت و همدلی در تیم خیلی بالا بود. مثلا اگر در زمین مسابقه بازیکن تیم حریف به بازیکن تیم ما لایی می‌انداخت، آن بازیکن را نشان می‌کردیم و مقابل او آنقدر خشن بازی می‌کردیم تا سرمربی تیم حریف تعویضش کند. الان اما می‌بینید که بازیکنان پرسپولیس در زمین کاملا نشان می‌دهند که با یکدیگر اختلاف دارند. وقتی هر پاروزنی برای خودش پارو بزند قایق هم حرکت نمی‌کند.

علی دایی را چقدر مقصر می‌دانی؟

در مورد این موضوع که مطمئنا مقصر است. او به عنوان سرمربی باید در مورد مسائل انضباطی مدیریت کند و همه انتظار داشتند دایی با این رفتارها برخورد کند. تیمی که میلیون‌ها هوادار دارد نباید چنین صحنه‌هایی در آن دیده شود. در  مورد بحث فنی هم که می‌تواند انتقاد کرد.

چه انتقادی؟

من دوست ندارم الان طوری حرف بزنم که بگویند شاهرودی فقط انتقاد می‌کند. شما دیدید که من و خیلی از پیشکسوتان از ابتدای فصل علی دایی را مورد حمایت قرار دادیم و همچنان هم حمایت می‌ کنیم ولی او باید بپذیرد که به اندازه خودش مقصر است. دایی می‌تواند در ترکیب تغییراتی به وجود آورد و نباید با هیچ بازیکنی تعارف داشته باشد. تاریخ فوتبال ایران نشان می‌دهد که همه از پرسپولیس می‌ترسند و این تیم یا با دو مهاجم بازی کرده یا ۳ مهاجم. الان می‌بینید که پرسپولیس با یک مهاجم بازی می‌کند در صورتی که این شیوه به هیچ عنوان تهاجمی نیست. سیستم ۲-۴-۴ لوزی خیلی بهتر جواب می‌دهد.

استقلال در این فصل شاید به اندازه پرسپولیس بازیکن نداشت. به نظر تو تفاوت دایی و قلعه‌نویی در چیست؟

قلعه‌نویی یک مربی مشورت‌پذیر است ولی احساس من این است که دایی مشورت نمی‌گیرد. مثلا چه ایرادی دارد او به صورت پنهانی با بعضی از قدیمی‌های پرسپولیس یا آنهایی که مدنظر خودش هستند مشورت بگیرد. یک مربی بزرگ مثل فرگوسن اتاق فکر دارد ولی دایی مشورت‌پذیر نیست. من فکر می‌کنم او باید در این مورد تغییر روش بدهد.

در مورد کمک‌های دایی چه صحبتی  داری، فکر می‌کنی آنها توانستند دستیارهای خوبی باشند؟

من که از نزدیک در جریان قرار ندارم و نمی‌دانم ارتباط اعضای کادر چطور است ولی مطمئنا حرف اول و آخر را دایی می‌زند. ما الان نباید دیگر در این شرایط پرسپولیس را بکوبیم. تیم الان احتیاج به حمایت دارد و امیدوارم هر چه زودتر به روزهای خوبش برگردد.

قبول داری شانس قهرمانی پرسپولیس کم است؟

بله، شانس قهرمانی کم شده ولی همانطور که گفتم می‌توان تغییراتی ایجاد کرد تا شرایط فنی تیم بهتر شود. البته در ترکیب پرسپولیس چند بازیکن هم خصوصیاتی شبیه به یکدیگر دارند که نباید به طور همزمان در ترکیب باشند. به نظر من دایی باید تعارف را در مورد استفاده از بازیکنانش کنار بگذارد.

 ۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.