بازیگری که خانه‌اش را با آثار هنرمندان ایرانی تزیین می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌وگو با روابط عمومی اکسپو ۹۱ با اشاره به علاقه خود به هنرهای تجسمی گفت: «خانواده‌ای دارم که همیشه اثر هنری می‌خرند و از آن در چیدمان خانه استفاده می‌کنند. خودم نیز به هنرهای تجسمی علاقه‌مند هستم و از این آثار در تزیین خانه‌ام بهره می‌گیرم.»

ماهایا پطروسیان درباره حضور خود در نمایشگاه‌های فروش آثار هنری و همچنین خرید از نمایشگاه «هفت نگاه» که چندی پیش برپا شد، توضیح داد: «علاقه شخصی است که باعث می‌شود در چنین نمایشگاه‌هایی حضور پیدا کنم. زمانی که شنیدم گالری‌هایی با عنوان «هفت نگاه» یک کار گروهی ارائه می‌دهند، برایم جالب بود. آثار بسیار زیبایی از هنرمندان مطرح کشور را در این نمایشگاه دیدم و با توجه به نیاز و بودجه‌ای که در نظر گرفته بودم، خرید کردم.»

پطروسیان با ابراز نگرانی از خروج آثار هنری برجسته از کشورمان، اظهار داشت: «یکی از موضوعاتی که آزارم می‌دهد این است که آثار ارزشمند هنری ایران در کشورهای دیگر به فروش گذاشته می‌شود. اگرچه استقبال مخاطبان خارجی از هنر و هنرمند ایرانی و فروش بالای آثار جای خوشحالی دارد، اما معتقدم آثار ارزشمند و والای هنری کشورمان نباید از کشور خارج شود.»

این بازیگر افزود: «ما خودمان باید برای چنین آثاری هزینه کنیم. بخش دولتی و خصوصی باید برای این مهم برنامه‌ریزی کنند. آثار شاخص هنرمندان مطرح کشورمان باید برای خودمان باقی بماند چرا که به عنوان میراث فرهنگی ما به حساب می‌آید.»

پطروسیان با بیان اینکه به هنرهای تجسمی نسبت به هنر سینما و تئا‌تر کمتر توجه می‌شود، اکسپو (بازار فروش آثار هنری) را فرصتی برای جبران بخشی از این کم توجهی‌ها دانست و افزود: «اینکه نمایشگاه فروش آثار هنری برگزار می‌شود قدم بزرگی برای هنرهای تجسمی کشور خواهد بود. هر برنامه‌ای که به آشنایی و آشتی عموم مردم با هنرهای تجسمی منجر شود، مغتنم است.»

بازیگر فیلم سینمایی «پرده آخر» ادامه داد: «به دلیل شرایط اقتصادی، تورم و گاهی بالا بودن قیمت آثار شاید عده‌ای از مردم از عهده خرید آثار هنری برنیایند، اما همین ‌که فرهنگ آن به وجود آید که در چیدمان خانه‌های خود از آثار هنری بهره ببرند، دارای ارزش است. متاسفانه در خانه‌های ما بهترین تلویزیون، رایانه و غیره وجود دارد اما از آثار هنری مثل مجسمه و تابلوهای ایرانی خبری نیست اگر هم باشد یا کپی اثر را روی دیوار گذاشته‌اند یا اثر خارجی.»

اکسپو ۹۱ از ۲۸ خرداد تا ۱۲ تیر توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

۵۸۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.