بازیگر برنده اسکار در فیلم جدید فرهادی مقابل دوربین می‌رود

به گزارش خبرآنلاین، الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده فرانسوی از شرکت «ممنتو فیلمز پروداکشنز» به مجله «فیلم‌فرانسه»، گفت: «از اینکه ماریون کوتیار در این ماجرای شگفت‌آور به ما ملحق شده، بسیار خوشحالم.»
 

برای اولین بار است که ماله-گی فیلمی از اصغر فرهادی را تهیه می‌کند. او دو فیلم «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» فرهادی را در فرانسه توزیع کرد. فیلم دوم در سطح بین‌المللی حدود ۲۵ میلیون دلار فروخت.
 

«ممنتو فیلمز اینترنشنال» حق پخش بین‌المللی فیلم جدید فرهادی را در جشنواره کن – که از چهارشنبه آغاز شد – به فروش می‌رساند.
 

این فیلم که عنوان آن هنوز مشخص نیست، پاییز امسال در پاریس مقابل دوربین می‌رود. فیلم جدید فرهادی با بودجه‌ای درحدود ۱۱ میلیون یورو ساخته می‌شود. برای اولین بار است فرهادی فیلمی را خارج از ایران می‌سازد.
 

جزئیات داستان فیلم هنوز اعلام نشده و فرهادی این روزها نسخه نهایی فیلمنامه را آماده می‌کند. با این حال ماله-گی گفت این فیلم یک تریلر اجتماعی / احساسی است که رگه‌هایی از «جدایی نادر از سیمین» را دارد، فیلمی که با پیچیدگی‌های داستانی چندگانه خود تماشاگر را از اولین نما تا نمای پایانی در تعلیق نگه می‌دارد.
 

فرهادی هم به مجله «فیلم فرانسه» گفت: «هدف من این است که برای تماشاگران فیلم‌هایم بجای جواب، سئوال مطرح کنم. این چیزی است که دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد: طرح سئوال‌های جدید در برابر جواب‌های قدیمی. شاید بتوان این سینما را سینمای پرسش‌گرانه نامید.»
 

«جدایی نادر از سیمین» فرهادی که داستان فروپاشی یک زندگی زناشویی در ایران معاصر است، برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب و سزار بهترین فیلم خارجی همین طور جایزه خرس طلای جشنواره برلین ۲۰۱۱ شد.
 

فرهادی و ماله-گی یکشنبه ۲۰ مه در جشنواره کن اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت می‌کنند. این جایزه به بهترین پروژه با احتمال موفقیت تجاری اعطاء می‌شود. پروژه فرهادی از میان ۵۰۰ پروژه ارائه‌شده انتخاب شد. آندرولا واسیلیو کمیسر اتحادیه اروپا در امور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان این جایزه را به فرهادی و ماله-گی اعطاء خواهد کرد.
 

ماریون کوتیار با فیلم «زنگ و استخوان» ساخته ژاک اودیار در بخش مسابقه این دوره جشنواره کن حضور دارد. او در این فیلم که روز پنجشنبه در کن روی پرده رفت، نقش یک تربیت‌کننده وال قاتل را بازی می‌کند که دچار تراژدی می‌شود.
  

کوتیار سال ۲۰۰۸ برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم «زندگی زیبا» ساخته اولیویه دان برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. «یک سال خوب» ساخته ریدلی اسکات، «دشمنان مردم» مایکل مان، «۹» راب مارشال، «تلقین/آغاز» کریستوفر نولان، «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن و «شیوع» استیون سودربرگ از دیگر فیلم‌‌های این بازیگر ۳۷ ساله متولد پاریس است.
 

او فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ساخته نولان را آماده نمایش دارد.
 

اسکرین دیلی / ۱۷ مه / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.