بازیگر برنده اسکار قتل رئیس جمهور آمریکا را روایت می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم اولین بار سال آینده از شبکه نشنال جئوگرافیک روی آنتن می‌رود و تهیه‌کنندگان آن ریدلی و تونی اسکات هستند. تونی اسکات چندی پیش با انداختن خود از بالای یک پل خودکشی کرد.

 

تام هنکس، بازیگر برنده اسکار برای فیلم‌های «فیلادلفیا» و «فارست گامپ» در این فیلم دو ساعته چند کلاه متفاوت بر سر خود می‌گذارد، کلاه میزبانی، راوی‌گری و مفسر تاریخی و بدین ترتیب راوی بخشی از تاریخ معاصر آمریکا می‌شود.

 

«کشتن لینکلن» براساس کتاب «کشتن لینکلن: ترور تکان‌دهنده‌ای که آمریکا را برای همیشه تغییر داد» ساخته شده و بیل اورایلی و مارتین دوگارد، گویندگان شبکه فاکس نیوز فیلمنامه آن را نوشته‌اند.

 

در این فیلم تلویزیونی بیلی کمپل نقش آبراهام لینکلن و جسی جانسن نقش جان ویکلی بوث، قاتل لینکلن را بازی می‌کنند. در «کشتن لینکلن» برای اولین بار از مواد آرشیوی استفاده شده که تاکنون کسی آن را ندیده است.

 

هنکس در بیانیه‌ای گفت: «خیلی عجیب است که بگویم داستان ترور آبراهام لینکلن داستانی ناشناخته است، اما رسیدن به کنه مطلب، رسیدن به قلب توطئه و بیان آشکار ذات بشری امری بی‌زمان و مکان است. عجیب است که این تراژدی در تاریخ ما به همین خلاصه می‌شود که در سالن تئاتر فورد، لینکلن به دست جان ویکلی بوث کشته شد. قتل لینکلن گوشه‌ای از تاریخ ما نیست، بلکه شکل‌دهنده شخصیت تاریخ آمریکا در گذشته، امروز و فردا است.»

 

ریدلی اسکات درمورد حضور هنکس در «کشتن لینکلن» گفت: «فقط هنکس می‌تواند ظاهر، جذابیت و پویایی خاصی به فیلمی درمورد یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ آمریکا ببخشد. درخشش مهارت او ابدی است.»

 

فیلم را آدرین موت کارگردانی کرده است.
 

هالیوود ریپورتر / ۱۳ سپتامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.