بازیگر زن افغان: زندگی ام در خطر است +عکس

سحر پرنیان هنر پیشه فلم و سریال های تلویزیونی در افغانستان می گوید که به دلیل نقش آفرینی در فیلم و سریال های تلویزیونی، از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ شده است.

 
sahar.parnian
 
به گزارش “یک پارس” به نقل از روزگار نو، خانم پرنیان به خبرگزاری بخدی گفت: “دو شب پس از حادثه قتل “بنفشه” افراد ناشناس به تلفن من زنگ زدند و پس از توهین گفتند که نفر بعدی خودت هستی.”
 
سحر پرنیان می گوید که دو شب پس از حادثه قتل بنفشه افراد ناشناس به تلفن من زنگ زدند و پس از توهین گفتند که نفر بعدی خودت هستی.
 
پیشتر، در ساحه غرب کابل در مربوطات حوزه شش امنیتی، بنفشه یک بازیگر زن از سوی افراد ناشناس به ضرب چاقو به قتل رسید.
 
این دختر در یکی از تلویزیون های خصوصی کار می کرد و گفته می شود پس از اینکه در نمایش تلویزیونی حاضر شد، افراد ناشناس او را به قتل رساندند.
 
در جریان ده سال گذشته در افغانستان فعالیت زنان در خارج از خانه افزایش یافته است و در حال حاضر، هزاران زن علاوه بر تلویزیون در ادرات دولتی فعال هستند.
 
با این وجود، برخی از زنان می گویند که هنوز هم با تهدیدات جدی روبرو هستند و در برخی موارد از سوی افراد ناشناس تهدید می شوند.
 
سحر پرنیان که امروز (چهارشنبه) با خبرگزاری بخدی صحبت می کرد گفت که برای حفاظت از جانش، خانه خود را ترک کرده و در جایی زندگی می کند که دوستانش در جریان قرار ندارند.
او گفت در مکانی که فعلا زندگی می کند نیز، امنیت جانی “مطمئن” ندارد.
 
این هنر پیشه فلم ها و سریال های تلویزیونی می گوید که از لحاظ روانی هم، وضع مناسبی ندارد.
 
در حال حاضر دو سریال او از طریق یک تلویزیون خصوصی نشر می شود و به گفته پرنیان، دیگر نمی تواند به دلایل امنیتی در این سریال نقش بازی کند.
 
پرنیان گفت: “فکر نمی کنم که طالبان مرا تهدید کرده باشند و یا بنفشه را این گروه کشته باشد، اخیرا باندهایی در کابل شکل گرفته که برضد زنان فعالیت می کنند و اعضای همین باند ها بنفشه را کشتند.”
 
مراجعه به پلیس

برخی از گزارش ها حاکیست که قتل زنان فعال در سینما و تلویزیون های افغانستان انگیزه ناموسی دارد اما سحر پرنیان این موضوع را به شدت رد کرد.
 
او به این باور است که باندهای ایجاد شده با حضور زنان در اجتماع به ویژه کار با رسانه ها مشکل دارند.
 
این خانم فعال در حوزه سینما و تلویزیون تایید کرد که ماموران پلیس را در جریان تهدید های که متوجه او است قرار داده است.
 
خبرگزاری بخدی تلاش کرد که نظر مسوولان امنیتی در این مورد را بگیرد موفق به این کار نشد؛ اما قوماندان امنیه کابل به رسانه ها گفته است که خانم پرنیان او را در جریان این تهدید قرار نداده است. 
 
با این حال پرنیان هشدار داد در صورتی که جلو فعالیت این باندها گرفته نشود، تاثیری منفی بر فعالیت هنری زنان افغانستان خواهد داشت.
 
او می گوید سال های قبل که او در غزنی فعالیت های هنری داشته، چند بار از سوی طالبان تهدید به مرگ شده است.

توضیح ضروری: برای حفظ امانت، رسم الخط و گویش خبر حفظ شده است.

فرهنگ و ادب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.