بازیگر و خواننده ایرانی که خود را بزرگترین دزد کتاب می‌داند!

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رسول نجفیان، بازیگرسینما و تلویزیون کشورمان با اشاره iبه اینکه وجود معضل در جامعه iبه سبب بی اهمیتی اشخاص iبه کتاب و فرهنگ مطالعه است، ادامه داد: در جامعه‌ای که درصد اهمیت iبه کتابخوانی بالا رود، جرم و جنایت کمتر می گردد. کسی که فقر معیشتی دارد نباید فکر کند که فرزندانش نیازی iبه مطالعه و کتاب ندارند و تنها iبه فکر تغذیه جسم آنان باشد بلکه تغذیه روح مهم‌تر است.

آنطور که ستاد برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب گزارش داده، نجفیان با اشاره iبه اهمیت تغذیه فرهنگی و روحی برای اشخاص جامعه، خاطرنشان کرد: همانطور که نمی شود iبه کسی بگوییم بدون غذا کار کن، بدون مطالعه و تغذیه روحی هم نباید از کسی توقع کار خوب و مفید داشت.

نجفیان با بیان اینکه من از وقت کودکی iبه مطالعه علاقه مند بودم و در سن نوجوانی با وجود دردسرهای بسیار عضو کتابخانه ملی آن وقت شدم، تصریح کرد: در وقت طاغوت برای عضو شدن در کتابخانه نیاز iبه سفارش یکی از نمایندگان بود و من با مشکلات و دردسرهای بسیاری توانستم تأیید یکی از نمایندگان وقت را بگیرم و عضو کتابخانه ملی وقت شوم.

این هنرمند با اشاره iبه اینکه کتاب یعنی فرهنگ جامعه و من بزرگ‌ترین دزد کتاب هستم، ادامه داد: من iبه هر خانه‌ای که می‌روم و بی اعتنایی و بی اهمیتی iبه کتابی را می‌بینم آن کتاب را برداشته و از آن خود می‌کنم.

نجفیان با بیان اینکه کتاب بزرگ‌ترین و گرانبهاترین هدیه‌ای است که اثری دائمی دارد، گفت: باید فرهنگسازی شود تا همه iبه هم کتاب هدیه دهند و از کتابخوانی لذت ببرند. من برای ترویج این امر وقتی iبه تئاتر می‌روم iبه جای یک شاخه گل iبه هنرمندان کتاب هدیه می‌دهم.
وی با اشاره iبه اینکه کتاب نجاتبخش و iبهترین دوست و همدم انسان است، اظهار داشت: آورده‌اند که “روزی شهید بلخی در اتاقش مشغول مطالعه بود ناگهان دوستش آمد و گفت هان شهید تنها نشسته‌ای، شهید بلخی در پاسخ گفت چون تو آمدی تنها شدم”. این گفته شهید بلخی نشان دهنده اهمیت کتاب iبه عنوان iبهترین دوست انسان است که اشخاص هیچ گاه با وجود آن احساس تنهایی و ناراحتی نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: آرزو دارم همانطور که نماز مردم ترک نمی‌شود، مطالعه آنها هم ترک نشود و iبه جایی که در هر گوشه شهر بانک و سیگار فروشی باشد روزی شاهد رونق گرفتن و احداث کتابخانه‌های بسیاری باشیم iبه طوری که حتی کتابدار نیز کم بیاید.

۶۰۶۰
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.