بازی بزرگ لیگ برتر انگلیس را منچسترسیتی از آرسنال برد / شاگردان پپ شانس اول قهرمانی شدند

منچسترسیتی در شب درخشش کوین دی بروینه، آرسنال را در حساس‌ترین دیدار هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس شکست داد تا گام بلندی به سوی قهرمانی بردارد.

بازی بزرگ لیگ برتر انگلیس را منچسترسیتی از آرسنال برد / شاگردان پپ شانس اول قهرمانی شدند

به گزارش ممتاز نیوز، منچسترسیتی و آرسنال از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه‌ شب در حساس‌ترین دیدار هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به مصاف هم رفتند.

آرسنال و سیتی در حالی مقابل هم قرار گرفتند که با جا گذاشتن و فاصله انداختن با سایر مدعیان، جنگ قهرمانی لیگ جزیره را بین خودشان به راه انداخته‌اند. پیش از این دیدار، آرسنال با ۷۵ امتیاز و منچسترسیتی با ۷۰ امتیاز و البته ۲ بازی کمتر نسبت به توپچی‌ها تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی بودند.

سیتی در بهترین فرم امشب از آرسنال میزبانی کرد، آنها علاوه بر صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، در ۶ بازی اخیرشان در لیگ برتر هم پیروز شده‌اند تا فاصله امتیازی‌ با آرسنال کم و کمتر شود. در سوی دیگر در هفته‌های اخیر خبری از آن تیم سرحال و روپای آرسنال نیست، شاگردان مایکل آرتتا در سه بازی اخیر سه مساوی متوالی به دست آورده‌اند تا حاشیه امنیت‌شان در بالای جدول از بین برود.

علاوه بر این آرسنال در ۶ بازی اخیر برابر سیتی شکست خورده است و آخرین برد توپچی‌ها برابر آبی‌پوشان شهر منچستر به سال ۲۰۲۴ و ۸ سال پیش بر می‌گردد تا کفه ترازو به سمت شاگردان پپ گواردیولا سنگین‌تر باشد.

در چنین شرایطی منچسترسیتی و آرسنال امشب به مصاف هم رفتند، مسابقه‌ای که در حساس‌ترین شرایط ممکن و در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ جزیره بین ۲ مدعی قهرمانی برگزار شد.

با توجه پیش‌بینی‌ها این سیتی بود که از دقایق اول برتر نشان داد و در حالی که تنها ۶ دقیقه از زمان مسابقه گذشته بود، کوین دی‌بروینه با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه گل اول سیتی را وارد دروازه آرسنال کرد.

در ادامه باز هم این شاگردان گواردیولا بودند که زهردارتر نشان دادند اما حملاتشان توسط آرسنالی‌ها دفع می‌شد، اما سرانجام در دقایق تلف شده نیمه اول بود که این بار دی بروینه این بار در نقش گلساز ظاهر شد و ضربه ایستگاهی او را جان استونز با یک ضربه سر دور از دستان آرون رمزدیل در کنج دروازه‌ توپچی‌ها قرار داد تا سیتی نیمه اول را ۲ بر صفر برنده به رختکن برود.

نیمه دوم را هم‌ این سیتی بود که بهتر آغاز کرد و شاگردان آرتتا مقابل تیم آماده گواردیولا حرفی برای گفتن نداشتند، روندی که سبب شد تا سیتی در شبی دی بروینه ستاره سیتی بود به گل سوم هم برسد.

اریک هالند در دقیقه ۵۴ با یک پاس عالی دی بروینه را در پشت شش قدم صاحب توپ کرد و او هم با یک بغل پای دقیق توپ را به تور دروازه آرسنال چسباند تا نتیجه دیدار ۳ بر صفر شود.

در ادامه تلاش آرسنالی‌ها برای جبران گل خورده تنها یک بار نتیجه داد و در دقیقه ۸۶ راب هولدینگ با یک شوت دروازه سیتی را باز کرد اما ارلینگ هالند در دقایق تلف شده نیمه دوم گل چهارم را وارد دروازه آرسنال کرد.

در نهایت سیتی با نتیجه ۴ بر یک آرسنال را در بازی بزرگ هفته سی و سوم لیگ جزیره شکست داد و پیروز نبرد مدعیان قهرمانی شد.

سیتی با این پیروزی ۷۳ امتیازی شد و گام بلندی به سوی قهرمانی برداشت، آنها به فاصله دو امتیازی آرسنال صدرنشین رسیده‌اند، آن هم در شرایطی که دو بازی کمتر از توپچی‌ها دارند و می‌توانند با کسب ۶ امتیاز آن دو بازی، با اختلاف ۴ امتیاز بالاتر از آرسنال و در صدر قرار بگیرد.

آرسنال هم با این شکست ۷۵ امتیازی و در صدر ماند اما حالا آنها سیتی را نزدیک‌تر از همیشه پشت سرش می‌بینند و رویای قهرمانی این تیم پس از نزدیک به دو دهه در حال ترک خوردن است، تیمی که در ۴ بازی آخرش ۳ مساوی و یک باخت کسب کرده است و از روزهای خوبش فاصله گرفته است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.