بازی تکراری CNN

بر اساس اعلام نظر مرکز پژوهشی «کوئیلیام» حمله راکتی علیه کنسولگری ایالات متحده با هدف «انتقام مرگ ابو یحیی اللیبی، مرد شماره دو القاعده» صورت پذیرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در پی کشته شدن “کریستوفر استیونز”، سفیر ایالات متحده در لیبی، به همراه سه تن از کارکنان کنسولگری آمریکا در بنغازی، شبکه CNN بار دیگر گروه تروریستی “القاعده” را مسئول این حمله دانست.

شبکه خبری “سی ان ان” اعلام کرد: «این مرکز پژوهشی که منابع قدرتمندی در لیبی دارد، در اعلام نظر خود سفیر ایالات متحده را قربانی یک تهاجم “انتقام جویانه” دانسته است. بر اساس اعلام نظر مرکز پژوهشی “کوئیلیام” حمله راکتی علیه کنسولگری ایالات متحده با هدف “انتقام مرگ ابو یحیی اللیبی”، مرد شماره دو القاعده بعد از ایمن الظواهری” صورت پذیرفت.»

 “کوئیلیام” درباره جزئیات تهاجم به کنسولگری آمریکا می افزاید: «حدود ۲۰ نفر از ستیزه جویان القاعده برای شرکت در عملیات نظامی آماده شده بودند.» این مرکز تأکید می کند: «معمولاً سلاح “آر پی جی” چیزی نیست که در تظاهرات اعتراضی مسالمت آمیز در دست مردم باشد، علاوه بر این، هیچ اعتراض دیگری در سراسر لیبی انجام نشد.»

«کوئیلیام» در ادامه با اشاره به جزئیات حملات خونین علیه سفیر آمریکا و همکارانش می نویسد: «این عملیات تروریستی در دو فاز مختلف انجام شد، اولین تهاجم، مقام های آمریکایی را مجبور به ترک ساختمان کنسولگری و حرکت به سوی پناهگاهی امن کرد، فاز دوم عملیات تروریستی نیز بر روی پناهگاه اجرا شد.»

 “کریستوفر استیونز” در جریان حمله شبانه به کنسولگری ایالات متحده در شهر بنغازی، پایتخت سابق شورشیان لیبی، کشته شد. درپی این حادثه “باراک اوباما”، رئیس جمهوری آمریکا، نیز روز چهارشنبه، مرگ استیونز را در چنین شهری، بسیار غم انگیز توصیف کرد.

 البته شبکه CNN اشاره ای به اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر جهان نکرده و شاید سناریوی جدیدی برای معرفی “یک میلیارد مسلمان” که از پخش فیلم موهن به خشم آمده اند، به عنوان “نیروهای القاعده” در سراسر جهان نداشته است.

اقدام پخش فیلم موهن، پس از آن صورت گرفت که در اینترنت بخش های از فیلم ضد اسلامی از سوی “تری جونز”، یک کشیش آمریکایی اهل فلوریدا، انتشار یافت. معترضان به این فیلم در شهر بنغازی لیبی سه‌شنبه شب، در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع کردند.

در همین حال رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، چهارشنبه، انتشار فیلم ضد اسلامی از سوی یک کشیش آمریکایی را نفرت انگیز دانسته و دولت آمریکا را «مسئول مستقیم توهین به مقدسات اسلامی» دانسته است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.