بازی دوگانه اتحادیه اروپا و اسرائیل

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

اسرائیلی ها پس از محکومیت ساخت شهرک های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی توسط اتحادیه اروپا کاترین اشتون را فراخواندند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، شینهوا نوشت: درپی بحث و گفتگو درباره طرح ساخت شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی، کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است روز چهارشنبه وارد تل آویو شود و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو داشته باشد.


روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه اتحادیه ی اروپا در مصاحبه با شینهوا اعلام کرد: اشتون طی اولین دیدار در اورشلیم با ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و سپس با آویگدور لیبرمن وزیر امورخارجه، شیمون پرس رئیس جمهور و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات خواهد کرد.


نقطه اوج گفتگوهای کاترین اشتون با مقامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران است که به نظر می رسد برجسته ترین موضوع مورد بحث دو طرف باشد. همچنین روند گفتگوهای صلح درباره فلسطین و تقویت پیوندها بین رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا از دیگر محورهای مهم رایزنی اشتون برشمرده شده است.


گفته می شود این ملاقات در نتیجه محکوم کردن طرح گسترش شهرک سازی در اراضی اشغالی توسط اتحادیه اروپا صورت می گیرد. هفته گذشته، اتحادیه اروپا تصمیم رژیم صهیونیستی را برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در سرزمین متعلق به فلسطینی ها را محکوم کرد و آن را خلاف قوانین بین المللی دانست. اتحادیه اروپا بارها به رژیم اسرائیل هشدار داده است که شهرک سازی های غیرقانونی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس که براساس طرح نقشه راه انجام می شود را متوقف کند.


نتانیاهو در جواب محکومیت های اتحادیه اروپا اعلام کرده است: ” اسرائیل هیچ گونه محدودیتی را در ساخت شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی نمی پذیرد.”
وی در ادامه سخنانش افزود: ” همانطور که ساختمان سازی در لندن، پاریس، واشنگتن و مسکو وجود دارد، ما هم می خواهیم در پایتخت خود ساختمان سازی داشته باشیم و آن را مدرن کرده و پایتخت کشور خود را تقویت کنیم.”

اشتون پس از دیدار با مقامات ارشد فلسطینی در رام الله از اردن به اسرائیل خواهد رفت. براساس گزارشات رسیده؛ کابینه وزیر امورخارجه ایتالیا که متشکل از وزیر دفاع، اقتصاد، فرهنگ و آموزش است نیز برای دیدار یک روزه با همتایان صهیونیست خود در این ملاقات حضور خواهند داشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.