بازی “فراخاص” در “تئاتر رویاها”

۱۳م اسفند ،

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان رئال‌مادرید است. بازی رفت دو تیم در سانتیاگو برنابئو با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

مایکل کریک، هافبک یونایتدها بازی با رئال‌مادرید را “فراخاص” توصیف کرد؛ مسابقه‌ای که در آن تفاوت‌های جزئی سرنوشت نهایی را رقم می‌زند و اگر منچستریونایتد نتواند رئال‌مادرید را شکست دهد، به خاطر انگیزه یونایتدها نبوده است.

هافبک ۳۱ ساله منچستریونایتد در توصیف بازی رئال‌مادرید و منچستریونایتد گفت: “در بازی‌های این مرحله وقتی دو تیم با این کیفیت به مصاف هم می‌روند، تفاوت‌های جزئی نتیجه بازی را رقم می‌زند. قطعا منچستر تلاش می‌کند تا بتواند بازی خود را انجام دهد و گلزنی کند اما بعضی وقت‌ها این کار امکان‌پذیر نیست. مطمئن هستم شرایط برای مادرید نیز به همین شکل است.”

نکته جالب توجه این دیدار بازگشت کریستیانو رونالدو پس از چند سال به اولدترافورد است. مهاجم پرتغالی رئال‌مادرید که این روزها در بهترین فرم خود قرار دارد، در بازی رفت با ضربه سر فوق‌العاده دیدنی خود بازی را به تساوی کشاند. کریک دربارهٔ حضور رونالدو در اولدترافورد می‌گوید: “همه ما به آنچه رونالدو در منچستریونایتد انجام داد، احترام می‌گذاریم.”

منچستریونایتد اولین بار در سال ۱۹۶۸ توانست با غلبه بر بنفیکا به عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا دست یابد. نکته مثبت برای شیاطین‌سرخ این است که امسال فینال لیگ قهرمانان در ورزشگاه ومبلی برگزار می‌شود که منچستر اولین قهرمانی خود را در این بازی‌ها در این همین ورزشگاه جشن گرفت؛ هرچند سال ۲۰۱۱ در فینال لیگ قهرمانان در همین ورزشگاه برابر بارسلونا شکست خورد.

کریک اعتقاد دارد، اکنون نباید به فینال فکر کرد زیرا راه بسیاری تا فینال باقی مانده است.

از سوی دیگر رئال‌مادرید پس از دو پیروزی در ال‌کلاسیکو از روحیه بالایی برخوردار شده است و قصد دارد تا هفته رویایی خود را با پیروزی بر منچستریونایتد تکمیل کند. نام ایکر کاسیاس، کاپیتان “قوهای سپید” پس از دوری به سبب آسیب‌دیدگی و شکستگی انگست بار دیگر در فهرست بازیکنان این تیم قرار گرفته و شاید او داخل دروازه تیمش سد راه روبین‌ فان‌پرسی و وین رونی باشد.

در دیگر دیدار این مرحله بوروسیادورتموند در حالی برابر شاختار دونتسک به میدان می‌رود که بازی رفت دو تیم در اوکراین با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافته است.

مردان یورگن کلوپ در خانه تیم‌هایی نظیر رئال‌مادرید، منچسترسیتی و آژاکس را بردند. دورتموند با توجه به تساوی ۲ – ۲ در بازی رفت از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار است. این دومین حضور شاختار دونتسک در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است.

دورتموندی‌ها نیز با توجه به از دست رفتن قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی تمام تمرکز خود را معطوف لیگ قهرمانان کرده‌اند.

برنامه بازی‌ها

منچستریونایتد – رئال‌مادرید

داور: سونیت چاکر (ترکیه)

بوروسیادورتموند – شاختار دونتسک

داور: دمیر اسکومینا (اسلونی)

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.