بازی قهرمانانه از زبان رئیس مرکز IT وزارت ارشاد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس مرکز توسعه IT و رسانه‌های دیجیتال در نشستی با فعالان این عرصه به منظور احصاء مشکلات صنف، گفت: طرح‌های بالن اینترنت و ابر ماهواره‌ای‌ برای تسخیر فضای حاکم بر ما، ثابت می‌‌کند که، از این پس باید با راه‌کار محتوا به جنگ نرم رفت.
 
 
نشست فعالان حوزه رسانه‌های دیجیتال با وزیر فرهنگ و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با هدف تبیین سیاست‌های این وزارت‌خانه در این حوزه و احصاء مشکلات صنف و ارائه رویه حل مشکلات، دیشب در تالار وحدت برگزار شد.
 
حسن نجفی سولاری در این نشست اجازه خواست که نه به عنوان رئیس مرکز و از جایگاه حقوقی، بلکه از مقام یک معلم صحبت کند و حرف‌های خود را با عنوان «بازی قهرمانانه» یا «تن دادن به انفجارهای بی‌صدا» آغاز کرد.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: در پی تغییر اساسی در نوع جنگ‌ها، جنگ امروز جنگ نرم نامگذاری شده و در این جنگ به دنبال تسخیر فضا و ابر اطلاعاتی حاکم بر ما می باشند.
 
وی ادامه داد: در این راستا طرح‌های متعددی برای ما تهیه کرده‌اند. از جمله طرح بالن اینترنت که ۲ مگابیت بر ثانیه اینترنت را روی موبایل و لپ‌تاپ بدون هیچ کنترلی فراهم می‌کند و طرح ماهواره بدون محدودیت که بدون نیاز به تجهیزات خاص، ابری مجازی از شبکه‌های ماهواره‌ای را ایجاد می‌کند.
 
نجفی سولاری ادامه داد: در سال ۲۰۱۹، دیگر رسانه غالب رادیو و تلویزیون نیست؛ بلکه اینترنت، موبایل، تلفن هوشمند و کنسول بازی سهم بیشتر را کسب خواهند کرد که اکنون روی این ابزار چند درصد کنترل داریم؟
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: هم‌اکنون ۷۲ درصد از محتوا توسط آمریکا تولید می‌شود و در مجموع روی ۳ دهم درصد از کل محتوای تولیدی، اشراف داریم.
 
وی ادامه داد: راه کار این است که فرایند تولید محتوا را مدیریت کنیم. باید از قوانین حمایتی برخوردار باشیم و از پتانسیل فعالان حوزه رسانه‌های دیجیتال استفاده کنیم؛ زیرا اگر بدون کمک آنها انجام کار امکان‌پذیر بود، دولت‌های قبلی در این حوزه موفق شده بودند.
 
نجفی سالاری در پایان گفت: هم‌اکنون مجموعه سوالاتی در پایگاه اینترنتی «سرآمد» قرار داده شده و از فعالان حوزه درخواست کرد تا در این سوالات، نوع فعالیت و تخصص خود را اعلام کند تا دولت اطلاعات دقیقی از فعالان و پتانسیل این حوزه به دست آورد.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: ماحصل این کار، اول طی گزارشی به مقامات بالاتر ارائه می‌شود و سپس اتاق فکری برای پدید آوردن ایده، کارگروهی برای تبدیل ایده به برنامه و ساماندهی و اجرای برنامه، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: با جلساتی که اخیرا در شورای عالی فضای مجازی برگزار شده، نوید می‌دهم که نگاه تازهی نسبت به محتوا شکل گرفته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.