باز شدن گره‌های زندگی با نماز و توبه

فروردین ۱۴۰۳

توبه قادر است گرفتاری و سختی زندگی را برطرف سازد و یک زندگی راحت و آسوده را جانشین زندگی مصیبت با قبلی کند.

یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: عامل ایجاد گره‌های کور زندگی در بسیاری از موارد گرفتاری‌های دنیوی و مصائبی که برای انسان پدید می‌آید و گره‌های کوری که در زندگی ایجاد می‌شود و هیچ کس قادر به باز کردن آن گره‌ها نیست ناشی از گناهانی است که خود انسان و یا اطرافیان و نزدیکان مرتکب شده‌اند.

آیت‌الله حجتی در ادامه افزود: توبه قادر است گرفتاری و سختی زندگی را بر طرف سازد و یک زندگی راحت و اسوده را جانشین زندگی مصیبت بار قلبی کند وقوع بلایی طبیعی نظیر سیل، زلزله و خشک‌سالی، علاوه بر عوامل طبیعی از گناهان مردم نیز نشات می‌گیرد.
وی همچنین تصریح کرد: توبه راه بازگشت به سوی خداوند تعالی و از وقوع بلاهای طبیعی و حوادث غیر مترقبه جلوگیری می‌کند یا دست کم از اثرات سوء آن می‌کاهد بیماری‌های ناعلاج، مرگ‌های ناگهانی و گرفتاری‌هایی از این قبیل در اثر گناه و معصیت پدید می‌آیند و با توبه و انابه رفع خواهند شد.
این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: عدم بارش باران رحمت الهی، بلای بزرگی است که خطرات و خسارات فراوانی به جامعه انسانی و نیز سایر جانداران و دیگر بخش‌های طبیعت، تحمیل می‌کند ولی توبه از عواملی است که سبب نزول باران رحمت می‌گردد.
قرآن کریم به صراحت بیان می‌دارد که اگر مردم توبه کنند خداوند متعال باران فراوانی بر سر آنان نازل می‌فرماید.
آیت‌الله حجتی خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشت که الزاما هر کسی یا هر جامعه‌ی که مبتلا به مصیبتی باشد گناه کار نیست و نزول بلا، دلایل دیگری از جمله آزمایش الهی نیز دارد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.