باشه آهنگر: فیلم بعدی من اثری سینمایی مابین “ملکه” و “فرزند خاک” است

باشه‌آهنگر: سینمای من همین است

به گزارش خبرنگار اعزامی سینما پرس به کرمان باشه آهنگر کارگردان فیلم ملکه، در نشستی گفت: سینمای من همین است و من نمی توانم مسیر دیگری را غیر از “فرزند خاک”، ” بیداری رویاها” و “ملکه” انتخاب کنم. جنس سینمای من همین است و شاید فیلم بعدی من اثری سینمایی مابین “ملکه” و “فرزند خاک” باشد.

رضا درستکار منتقد سینمای ایران در این نشست گفت: فیلم سینمایی “ملکه” از همه کلیشه هایی که در گذشته در فیلم های سینمایی وجود داشته عبور کرده است.
وی افزود: معتقدم که اگر نیم ساعت از فیلم در تدوین مجدد حذف می شد به مراتب بهتر بود چراکه اعتقاد دارم که این فیلم مانند جواهری است که در تلی از از خاکستر افتاده است بنابراین مشکل اساسی فیلم تدوین این اثر سینمایی است. از همین رو معتقدم که این فیلم با تدوین مجدد می تواند ارتباط بهتری با بیننده برقرار کند زیرا هر کدام از شخصیت های این فیلم قابلیت این را دارد که در ذهن مخاطب جا باز کند و مطمئن هستم که اگر این اتفاق بیافتد و بیننده تدوین مجدد این اثر سینمایی را ببیند با اثری درجه یک سینمایی روبرو می شود.
در ادامه باشه آهنگر گفت: پیرامون تدوین مجدد این فیلم دو نظر متفاوت وجود دارد، به این صورت که برخی با تایم و تدوین فعلی موافق هستند و عده دیگر هم نقطه نظر آقای درستکار را داشتند و حال اینکه ۱۵ دقیقه از آنچه بیننده از این فیلم در حال حاضر می بیند حذف شده است و شاید به دلیل دلبستگی هایی که به این فیلم دارم دوست ندارم پلانی از این اثر سینمایی را کم کنم.
وی ادامه داد: فیلم در شهری سوخته، فضای ایزوله و شخصیت های تنها می گذرد بنابراین ریتم روانی فیلم ایجاب می کند تا فضایی کشنده را در ملکه به تصویر بکشم. بنابراین اگر در فضای فعلی جنگ در فیلم چنین فضای تنهایی وجود نداشت طبیعتا این ریتم کند و کشنده بوجود نمی آمد.
میلاد کی مرام بازیگر فیلم سینمایی “ملکه” گفت: این فیلم دومین تجربه من در عرصه بازیگری بود . نقش سیاوشی که من بازی کردم همانند هر فیلمنامه ای به من پیشنهاد شد که زمانی که فیلمنامه را مطالعه کردم متوجه نگاه بخصوص و ویژه نویسنده این فیلمنامه به پدیده جنگ شدم همچنین از سوی دیگر وقتی که عوامل فیلم را دیدم مطمئن شدم که این اثر سینمایی در نهایت به فیلم خوبی تبدیل خواهد شد.

مالک سراج دیگر بازیگر دیگر فیلم سینمایی ملکه گفت: من نقش آنچنان زیادی در طول فیلم نداشتمز اما از نزدیک با آن فردی که نقش او را بازی می کردم آشنا بودم .
حامد حسینی برادر ابوالقاسم حسینی تهیه کننده این فیلم پیرامون مراحل تولید این اثر سینمایی گفت: پروسه تولید آثار سینمایی سخت است و فیلم ملکه که بسیار سخت تر بود چراکه با یک اثر سینمایی ویژه و خاص روبرو بودم. یکی از ویژگی های برادرم این بود که درکارخود بسیار پر انرژی بود و ۲۳ سال سابقه فعالیت در حوزه مدیریت فیلم های دفاع مقدس را داشت از همین رو به کلیه مراحل ساخت این فیلم علاقه داشت.
باشه آهنگر در تایید صحبت های حامد حسینی گفت: ساخت فیلم های جنگی خیلی مشکل است و من به شخصه در تولید این فیلم با مشکلات فراوانی مواجه شدم اما حرف و حدیث هایی بسیاری بر سر محتوای اثر وجود داشت که متاسفانه در این راه با نامهربانی های بسیاری روبرو شدم.
کارگردان ملکه در ادامه تصریح کرد: سینمای من همین است و من نمی توانم مسیر دیگری را غیر از “فرزند خاک”، ” بیداری رویاها” و “ملکه” انتخاب کنم. جنس سینمای من همین است و شاید فیلم بعدی من اثری سینمایی مابین “ملکه” و “فرزند خاک” باشد.

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۲۳۴


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.