«باشگاه آزاداندیشی دانشگاهیان »در دانشگاه گیلان راه‌اندازی شد

511.JPG

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در جامعه به عنوان یک فرهنگ و رویه نیاز به نهادینه شدن دارند و باید محلی برای برگزاری آن در دانشگاه‌ها تعبیه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، دکتر ایرج شاکری‌نیا در مراسم افتتاحیه «باشگاه آزاد اندیشی دانشگاهیان »در دانشگاه گیلان، تقویت کرسی‌های آزاداندیشی را از جمله برنامه‌های راهبردی معاونت فرهنگی وزارت علوم برشمرد و با توجه به تأکیدات مسئولان عالی نظام علی‌الخصوص رهبر فرزانه انقلاب در خصوص ورود همه جانبه دانشگاهیان به عرصه آزاداندیشی، باشگاه آزاداندیشی را فرصت مناسبی برای تقویت و گسترش این نگاه برشمرد.

وی با بیان اینکه در یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی این مکان «خانه ملی گفتگوی آزاد» نامیده شد، گفت: منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی از این نامگذاری، تنها محدود به دانشگاه‌ها نبوده بلکه این نامگذاری به صورت عمومی مصوب شده و تأکید کرده که خانه ملی گفتگوی آزاد در کشور تشکیل شود.

شاکری نیا با بیان این که این عنوان، عمومی و مربوط به همه جامعه بود، گفت: وزارت علوم مکان برگزاری آن را در دانشگاه‌ها اختصاصی‌تر در نظر گرفت، بنابراین تصمیم بر این شد که مکان برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، عنوان دانشگاهی داشته باشد تا دانشگاهیان آسان‌تر با آن ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها در قالب «باشگاه آزاداندیشی دانشگاهیان» برگزار می‌شود.

وی در ادامه دانشگاه گیلان را در زمره اولین دانشگاه‌هایی دانست که به صورت رسمی چنین مکانی را ایجاد و با تشکیل دبیرخانه مربوطه از همه دانشگاهیان خصوصاً استادان و دانشجویان عضو تشکل‌های دانشجویی خواست که با حضور پررنگ خود به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مطلوب و شایسته کمک کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.