باشگاه شهید منصوری قرچک به فیفا و کنفدراسیون آسیا شکایت می کند

مهدی شیرزادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر افزود: پس از گذشت چند ماه از ماجراهای تبانی در فوتسال کشور، قهرمانی تیم شهید منصوری قرچک که حق مسلم مردم فهیم قرچک بود، به اثبات رسید و جام قهرمانی لیگ برتر فوتسال کشور به این تیم رسید.

وی با تشکر از کمیته استیناف فدراسیون فوتبال که با شجاعت و جسارت به صدور رأی قهرمانی تیم شهید منصوری و پس گرفتن جام قهرمانی از گیتی پسند مبادرت کرد، افزود: باید از فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی نیز که هر چند با تأخیر، در صدور و ابلاغ رأی تلاش کردند، تقدیر شود.

کمیته انضباطی در رأی خود به محصول تبانی یعنی قهرمانی تیم گیتی پسند توجهی نکرده بود

معاون حقوقی باشگاه شهید منصوری قرچک بیان داشت: مطلبی که در دو رأی کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال قابل توجه بوده و تا کنون مورد توجه قرار نگرفته، این است که هر دو رأی بر محرز بودن تبانی صحّه گذاشته اند ولی کمیته انضباطی در رأی خود به محصول تبانی یعنی قهرمانی تیم گیتی پسند توجهی نکرده بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این مهم توسط کمیته استیناف با موشکافی کارشناسانه مورد توجه قرار گرفت و به استناد ماده ۴۱، تیمهای خاطی را با کسر شش امتیاز مواجه کرد.

قهرمان لیگ کشور، نماینده ایران در رقابتهای آسیایی است

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل حقوقی اظهار داشت: بر اساس قوانین و مقررات معموله و آیین نامه های مدوّن، قهرمان لیگ یک کشور، نماینده آن کشور در رقابتهای آسیایی است و قهرمان لیگ برتر ایران، با این رأی قطعی، شهید منصوری قرچک است.

وی افزود: به لحاظ آنکه کمیته انضباطی در آن مقطع زمانی به این نکته توجهی نکرد و در زمان خاص خودش رأی را صادر نکرد، حق قانونی تیم شهید منصوری گرفته شد.

فدراسیون فوتبال و تیم گیتی پسند اصفهان باید از باشگاه شهید منصوری رضایت بگیرند

عضو هیئت مدیره باشگاه شهید منصوری قرچک تصریح کرد: اگر قرار است تیم دومی به جام باشگاههای آسیا برود، مستلزم کسب رضایت از تیم اول است یا اینکه تیم اول به صورت رسمی اعلام کند که نمی توانیم به این رقابتها برویم؛ به این ترتیب فدراسیون فوتبال و تیم گیتی پسند اصفهان باید از باشگاه شهید منصوری رضایت بگیرند.

وی ادامه داد: عواقب عدم اعزام تیم شهید منصوری قرچک به جام باشگاههای آسیا متوجه مسئولان فدراسیون فوتبال است که تا کنون به جای اینکه بیایند و به دنبال این موضوع باشند، بیانیه صادر می کنند و تیم گیتی پسند را به عنوان نماینده ایران معرفی می کنند که جای تأسف دارد.

مدیرعامل گیتی پسند باید از مردم قرچک عذرخواهی کند

شیرزادی تصریح کرد: متأسفانه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشگاه گیتی پسند، به جای عذرخواهی از مردم به خصوص مردم قرچک، با عدم تمکین در مقابل کمیته استیناف و رأی صادره اش، خود را ذیحق در این موضوع می داند که این امر، وجاهت قانونی ندارد.

وی ادامه داد: آنها به جای به کار بردن مطالب غیر حقوقی، غیر کارشناسی و سخیف، باید از مردم عذرخواهی کنند، چرا که هر دو مرجع کمیته انضباطی و کمیته استیناف بر محرز بودن تبانی صحه گذاشته اند.

قرار بود با رعایت مصالح کشور، فدراسیون فوتبال و باشگاه تصمیمی کارشناسی و عاجل گرفته شود

این مسئول افزود: هیئت مدیره باشگاه شهید منصوری قرچک قرار بود با رعایت مصالح کشور، فدراسیون فوتبال و باشگاه تصمیمی کارشناسی و عاجل بگیرد ولی مسئولان گیتی پسند بدون توجه به احکام صادر شده، خودشان را قهرمان معرفی می کنند.

وی تأکید کرد: به مردم شریف قرچک اطمینان داده می شود که اگر آقایان دست از این حرفها بر ندارند و از مردم عذرخواهی نکنند، تا لحظه آخر از حق قانونی خود دفاع خواهیم کرد، چرا که هر باشگاهی که سرمایه گذاری کرده و در لیگی شرکت می کند، به امید آن است که در جام بالاتری شرکت کند.

نباید تیمی که تبانی کرده و قهرمان جعلی است، به آسیا اعزام شود

عضو هیئت مدیره باشگاه شهید منصوری قرچک با بیان این نکته که شهید منصوری قهرمان واقعی لیگ برتر فوتسال است، اضافه کرد: همراه جام قهرمانی باید نمایندگی کشور ایران در جام باشگاههای آسیا باشد، نه اینکه تیمی که تبانی کرده و قهرمان جعلی است، به آسیا اعزام شود.

وی اظهار داشت: مسئولان گیتی پسند به دنبال ملتهب کردن فضای فوتسال کشور هستند و باید دانست که به کار بردن ادبیاتی خلاف واقع، به ضرر فوتسال ایران است که رتبه برتر جهانی داشته و قهرمان مطلق آسیاست.

به کسی ارتباطی ندارد که تیم شهید منصوری چه مقدار هزینه کرده است

معاون حقوقی باشگاه شهید منصوری قرچک ادامه داد: آنها هزینه های زیاد تیم شهید منصوری قرچک را مورد سئوال قرار داده اند که باید گفت که به کسی ارتباطی ندارد که این تیم چه مقدار هزینه کرده است؛ این امر از موارد درونی باشگاه است و اگر قرار بر رسیدگی باشد، مراجع ذیصلاح باید رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: حق قانونی و از دست رفته باشگاه شهید منصوری قرچک از طریق مراجع ذیصلاح بین المللی دنبال خواهد شد تا باب تبانی در فوتسال ایران و عواقب آن، برای همیشه بسته شود.

ماجرای تبانی در فوتسال و صدور آرای دیرهنگام کمیته های انضباطی و استیناف

شامگاه جمعه ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۰ قهرمان دوازدهمین دوره مسابقات فوتسال لیگ برتر باشگاه‌های کشور مشخص شد و تیم گیتی پسند اصفهان با نتیجه ۱۱ بر ۲ تیم پرسپولیس را درهم کوبید تا برتری ۷ بر ۳ تیم شهید منصوری قرچک مقابل فولادماهان بی نتیجه شده و تیم گیتی پسند با یک گل ‌زده بیشتر نسبت به تیم منصوری قهرمان لیگ شود.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از این مسابقه، کریم منصوری، مدیرعامل باشگاه شهید منصوری قرچک موضوع تبانی در دیدار تیم‌های فوتسال گیتی پسند – پرسپولیس را مطرح کرده و خواهان تغییر نتیجه این بازی و پس گرفتن عنوان قهرمانی از تیم اصفهانی شد؛ وقتی محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به طور رسمی اعلام کرد که تبانی در تیم فوتسال این باشگاه محرز شده، موضوع تبانی در دیدار گیتی پسند – پرسپولیس وارد فاز تازه ‌ای شد.

اعلام حکم از سوی کمیته انضباطی می‌ توانست گره بسیاری از مشکلات را باز کند اما این کمیته، دو ماه پس از مشخص شدن چهره قهرمان لیگ، رأی خود را اعلام کرد.

کمیته انضباطی در این رأی ضمن اعمال محرومیت و تعیین جریمه مالی برای اعضای تیمهای گیتی پسند اصفهان، پرسپولیس تهران و فولادماهان سپاهان، اعلام کرد: با توجه به اینکه کمیته انضباطی توافق دو تیم گیتی پسند و پرسپولیس مبنی بر تبانی را احراز نکرده و در این راه، رد و بدل شدن وجوه نقد نیز کشف و اثبات نشده است، لذا رفتار غیرجوانمردانه حادث شده در مسابقه را به ارکان مدیریتی دو باشگاه مرتبط ندانسته و آنها را مستحقق تنبیه نمی ‌داند و نتیجه هر دو مسابقه به قوت خود باقی است.

مسئولان باشگاه شهید منصوری قرچک براساس ماده ۱۵ آیین نامه انضباطی خواهان تغییر رأی کمیته انضباطی در کمیته استنیاف شدند که رأی این کمیته نیز در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز مسابقات فوتسال جام باشگاههای آسیا اعلام شد، آنهم در نقض رأی کمیته انضباطی که به کسر ۶ امتیاز از تیم گیتی پسند اصفهان و قهرمانی دوازدهمین دوره لیگ برتر توسط تیم شهید منصوری قرچک انجامید.

حق مسلم تیم شهید منصوری نادیده گرفته شده است/ لزوم بررسی دلایل تأخیر در صدور احکام

نکته مهم این است که رأی نهایی و قطعی ۱۰۶ روز پس از پایان مسابقات فوتسال لیگ برتر باشگاههای کشور از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعلام شد؛ رأی دیرهنگامی که باعث شد تا تیم خطاکار گیتی پسند اصفهان با مهر تبانی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رقابتهای آسیایی شده و حق مسلم تیم شهید منصوری قرچک نادیده گرفته شود.

لازم است مسئولان کمیته های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال کشورمان در کنار رئیس فدراسیون جوابگوی سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی در فوتسال کشور، علاقه مندان پرشور تیم شهید منصوری در قرچک که همیشه بیشتر از ظرفیت سالن شهدای هفتم تیر این بخش برای تشویق تیم محبوبشان می آمدند و افکار عمومی باشند.

لزوم بررسی دلایل تأخیر مشکوک در صدور رأی دو کمیته قضایی(انضباطی و استیناف) نیز باید توجه مراجع ذیصلاح را به خود جلب کند و خسارات مالی و روحی به مدیران، بازیکنان، مربیان و تماشاگران پرشور قرچکی   تیم شهید منصوری به نحو شایسته ای جبران شود.

………………………………..

علیرضا مهدی زاده


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.