باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران

بینا- این ۱۲ فیلم در چند روز میلیاردی شدند و فروش‌شان در سینمای ایران چقدر بود؟
«کلاه قرمزی و بچه ننه» با گذشت ۱۳ روز از اکران توانست یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان در تهران به دست آورد.
در چهار سال اخیر، ۱۲ فیلم سینمای ایران توانستند در تهران از مرز یک میلیارد تومان عبور کنند. این فیلم‌ها در دسته‌بندی فیلم‌های پر فروش ۱۰ سال اخیر سینمای ایران نیز جا می‌گیرند.

سال ۸۸ دو فیلم «اخراجی‌ها ۲» و «درباره الی» هر کدام توانستند به مرز یک میلیارد تومان فروش در تهران برسند. البته این یک میلیاردی شدن برای «اخراجی‌های ۲» در ۹ روز اتفاق افتاد و «درباره الی» نیز در مدت ۴۵ روز به فروش یک میلیاردی در تهران رسید.
«ملک سلیمان» که سال ۸۹ روی پرده سینماها رفت توانست بعد از گذشت ۴۲ روز به جمع میلیاردی‌ها بپیوندد. چهار فیلم «اخراجی‌ها ۳»، «جدایی نادر از سیمین»، «سعادت آباد» و «شیش و بش» نیز از میلیاردی‌های سال ۹۰ در تهران هستند. جدول رو‌به‌رو نشان می‌دهد فیلم‌های پرفروش سینمای ایران در چهار سال اخیر در چه مدت زمانی توانستند وارد باشگاه میلیاردی‌ها شوند. در این جدول «اخراجی‌های ۲» با ۹ روز نمایش و در کوتاه‌ترین زمان از مرز یک میلیارد تومان گذشت. رتبه دوم این جدول به «کلاه قرمزی و بچه ننه» با ۱۳ روز نمایش اختصاص دارد. «سعادت‌آباد» مازیار میری نیز با ۶۰ روز نمایش، بیشترین زمان را برای میلیاردی شدن گذرانده است.

درآمد روزانه کلاه قرمزی و بچه ننه چقدر است؟
مدیر سینما سیمرغ مشهد گفت: فیلم سینمایی کلاه قرمزی و بچه ننه به طور متوسط روزانه ۲ میلیون تومان در این سینما فروش دارد.
به گزارش فارس، امیرحسین دبیرزاده اظهار کرد: از ابتدای اکران این فیلم در سینما استقبال بسیار خوبی از سوی دوستداران فیلم‌های کودک و نوجوان و همچنین خانواده‌های آنان شده است.
وی تصریح کرد: این استقبال به حدی بوده است که میزان فروش کلی این فیلم تا به امروز که حدودا ۱۲ روز از اکران آن می‌گذرد از ۲۰ میلیون تومان فراتر رفته است و انتظار داریم فروش چشمگیر آن کماکان ادامه داشته باشد. مدیر سینما سیمرغ مشهد ضمن اعلام حمایت مجتمع سینمایی سیمرغ از فیلم‌های در ژانر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در پی استقبال خوب شهروندان مشهدی از این فیلم در تلاش هستیم سایر فیلم‌های در این ژانر را نیز در اکران آینده داشته باشیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.