باغچه‌ای در بطری که ۴۰ سال است آب نخورده+عکس

old-bottle-garden

old-bottle-garden

باغچه یکی از مکان هایی است که نیاز به آبیاری مداوم دارد تا به بهترین حالت رسیده و زیبایی بی نظیری را از خود نشان دهد. باغچه ها در انواع مختلف وجود دارند و از میان آن ها می توانیم به باغچه های درون شیشه اشاره کنیم.

“دیوید لاتیمر” یکی از باغچه های درون شیشه ای را در سال ۱۹۶۰ برای خود درست کرده است و از آن زمان تا به حال تنها یکبار در سال ۱۹۷۲ به آن آب داده است ولی همیشه سبز و زیبا بوده است به طوری که تعجب همه را به خود جلب کرده و رکورد جدید را به نام خودش به ثبت رسانده است.

دیوید می گوید در طول همه این مدت تنها شیشه را به سمت خورشید برده است تا نور کافی به گیاهان درون آن برسد ولی به هیچ عنوان آن را خیس نکرده است یا حتی دست به خاک گیاهان درون آن هم نزده است.

گیاهان درون این شیشه دچار یک حالت چرخشی آب شده اند به طوری که ۴۲ سال است آب درون خاک از ریشه ها جذب شده و به برگ ها می رسد سپس تبخیر شده و باز هم درون شیشه به خاک ها می رسد تا زندگی اش چریان داشته باشد.
sealed-bottle-garden-david-latimer-3 باغچه ای که 40 سال است آب نخورده +عکس

The post باغچه‌ای در بطری که ۴۰ سال است آب نخورده+عکس appeared first on .

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. کامی:

    عکس جالبی بود !میخواستم اطلاعاتی در این زمینه کسب کنم آیا شما دراین زمینه اطلاعاتی دارید چگونه میتوان اینگونه باغچه ها را در ایران ایجاد کرد و آیا بعد از آموزش دیدن توجیه اقتصادی دارد .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.