باغ ایرانی به روی مردم تهران گشوده می‌شود

محیط زیست > شهری– گروه شهری:
امروز همزمان با آغاز جشنواره گل‌های پاییزی دو بوستان فرامنطقه‌ای تحت عناوین باغ ایرانی و نیایش با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسند.

باغ ایرانی با مساحتی در حدود ۳٫۴ هکتار واقع در خیابان شیخ‌ بهایی شمالی است. در این باغ علاوه بر عناصر طبیعی آب و تجهیزات آبی و گیاهان، عناصر و ابنیه معماری ایرانی همچون کوشک با کاربری رستوران و چایخانه، سردر، دیوار باغ، عمارت اندرونی و همچنین فضاهای خدماتی مانند کتابخانه عمومی، فضای بازی کودکان، زمین ورزشی، نمازخانه و… ساخته شده است.

یکی از جاذبه‌های این باغ، آبنماها، حوضچه‌ها و نهرهای متعدد و درختان چنار ۲۵۰ساله است. علاوه بر این، گونه‌های گیاهی دیگر همچون برگ نو، برگ بو، زرشک، شیرخشت، مورد، انواع رز، نسترن، بوته‌های فصلی و دائمی و… نیز به آن افزوده شده است. از دیگر جاذبه‌های باغ ایرانی سیستم نورپردازی آن است که با استفاده از پایه چراغ‌های طرح کلاسیک برای همخوانی با فضای باغ ایرانی، در محورهای فرعی طراحی شده است.

بنابراین گزارش امروز همچنین بوستان نیایش به بهره‌برداری خواهد رسید. این بوستان به مساحت ۱۰هکتار در بزرگراه ارتش، بلوار قائم، میدان نیایش واقع شده که نیمی از وسعت آن به فضای سبز اختصاص داده شده است.طراحی این بوستان به‌صورت ارگانیک و نامنظم است و با توجه به شرایط اقلیمی، گونه‌های گیاهی متنوعی نظیر چنار، بیدمجنون، توت نرک، گردو، زبان‌گنجشک، اقاقیا، ارغوان، سدروس، انواع رز و… کاشته شده است.

امروز همچنین به مناسبت آغاز چهارمین جشنواره گل‌های پاییزی که در محل بوستان گفتگو بر پا می‌شود کاروانی از گل و گیاه از میادین شهر تهران عبور خواهد کرد تا موجبات تلطیف روح آن دسته از شهروندان تهرانی که امکان استفاده از فضای نمایشگاهی گل و گیاه جشنواره گل را ندارند بدین وسیله فراهم شود. این نمایشگاه به مدت پنج روز از ساعت ۱۰ تا هشت بعدازظهر آماده پذیرایی از شهروندان تهرانی است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.