باغ نیما یوشیج مالک خصوصی دارد – اخبار اجتماعی

باغ نیما یوشیج مالک خصوصی دارد و اعتراض مردم تنها به خاطر منظره ی طبیعی منازلشان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شهردار منطقه ۵ گفت: شهرداری هیچگونه عقب نشینی در خصوص باغ نیما یوشیج نکرده است چرا که اصلا این باغ متعلق به شهرداری نیست و مالک خصوصی دارد.
سعید طلوعی با بیان اینکه اصلا اطلاق واژه باغ به این منطقه اشتباه است ادامه داد: کل درختان این فضا، ۲ هزار و ۷۰۰ اصله درخت است که در فضایی به مساحت ۵/۴ هکتار واقع شده که قرار است، ساخت و ساز در ۱۱ هزار متر از این فضا صورت گیرد.
شهردار منطقه ۵ اضافه کرد: در کل این ۱۱ هزار متر، ۴۰۰ اصله درخت قرار دارد که طبق برنامه تنها ۱۲۰ اصله درخت جا به جا می شود.
وی اظهار داشت: این که مردم مدعی شده اند که قطع درخت صورت گرفته است، از درختان نیز قطع نشده و نخواهد شد.
شهردار منطقه ۵ گفت: زمین مورد مناقشه؟ رأی کمیسیون ماده ۵ را داراست، بنابراین تمام مواد قانونی انجام شده است و رأی کمیسیون ماده ۷ را نیز خواهد گرفت.
طلوعی تصریح کرد: تمام مشکل مردم و اجتماع آنان به خاطر فضای سبز و دید ساختمان هایشان است.
شهردار منطقه ۵ در پایان خاطر نشان کرد: مالک خصوصی این زمین، حق دارد که هر تصمیمی البته طبق قانون و ضوابط برای ملکش اتخاذ کند.
این در حالیست که مردم همچنان بر این عقیده اند که این قطعه زمین را شهرداری در گذشته با هدف کابری محیط زیست خریداری کرده و اکنون آن را چندین برابر قیمت فروخته است.
مردم هنوز هم امیدوارند تا بتوانند با اعتراض ها و نامه نگاری جلوی ساخت و ساز در این زمین را بگیرند ولی بنظر می رسد که کار تمام شده است و این اقدامات راه به جایی نمی برد.
در این میان اینکه حق با کدام طرف است و درست و غلط چیست بر عهده مراجع قانونی است اما اینکه حفاظت از پوشش گیاهی و محیط زیست وظیفه ی همگان است بر هیچ کس پوشیده نیست.
تنها می توان امیدوار بود در صورت ساختمان سازی در این زمین شهردار منطقه به قولش عمل کند و طبق گفته ی خودش نه تنها درختان بلکه حتی شاخه ای از درختان نیز قطع نشود چرا که نسل های بعدی نیز حق حیات دارند و حیات بدون درختان به ممات می انجامد./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.