بافت معارضین سوری اهداف ایالات متحده را تامین نمی‌کند

۱۴فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا به‌دنبال اخذ بیشترین امتیاز از معارضین سوری است به همین خاطر همواره با رعایت احتیاط به مخالفان اسد کمک‌ کرده چرا که معارضین با اختلافات داخلی خود نتوانسته‌اند به نتایج مورد نظر ایالات متحده و هم‌پیمانانش دست یابند.

غلامحسین خورشیدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به قول جان کری دربارهٔ ارسال کمک‌های غیرنظامی به تروریست‌های سوری و ناراضی بودن معارضین از ناکافی بودن کمک‌های غرب گفت: آمریکا بافت مخالفین حکومت اسد را طوری نمی‌بیند که بتواند منافعش را تامین کند.

وی تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال اخذ بیشترین امتیازات از معارضین سوری است به همین خاطر همواره با رعایت احتیاط به مخالفان اسد کمک‌ کرده چرا که معارضین با اختلافات داخلی خود نتوانسته‌اند به نتایج مورد نظر ایالات متحده و هم‌پیمانانش دست یابند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: معارضین مترصد دریافت کمک‌های بیشتر از مستکبران غربی می باشند اما قطع‌به‌یقین دولت‌مردان آمریکا کمک‌های خود را بسیار شمارش شده در اختیار معارضین قرار خواهند داد چرا که بتوانند بیشترین امتیازات را در مقابل دادن کمک‌ها به مخالفین حکومت اسد دریافت کنند و علاوه بر آن بتوانند در یک ساختار رقابتی با بقیه کسانی که از حوادث سوریه منتفع می‌شوند، حضور داشته باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.