باقری: تا ظهر سه شنبه به ۱+۵ فرصت دادیم/پیشنهادهای ایران می تواند پیشرفت در مذاکرات مسکو را رقم بزند

به گزارش ایرنا،’ علی باقری’ عصر دوشنبه بعد از پایان دو دور مذاکره میان ایران و اعضای ۱+۵ در مسکو در جمع خبرنگاران گفت: ایران در دور نخست مذاکرات امروز محورهای بسته پیشنهادی خود را به طور تفصیلی برای اعضای ۱+۵ تشریح کرد و پیشنهادهای ما از سوی طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به طرف های مذاکره توضیح دادیم که محورهای ۵ گانه ایران به طور کامل به هم مرتبط است و مذاکره درباره آنها باید در فضای احتر ام متقابل صورت گیرد.

باقری از اصول مورد تواقق، موضوعات مورد بحث و ساختارهای مذاکره به عنوان شاخص های محورهای ۵ گانه مورد نظر ایران در مذاکرات مسکو یاد کرد و اظهار داشت: از نگاه ایران این گام ها می توانند پیشرفت در مذاکرات مسکو را به ارمغان آورند.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اضافه کرد: در گام های متقابل مطرح شده از سوی ایران حق غنی سازی به عنوان عضو ان پی تی و نیز اقدامات متقابل اعتماد آفرین مورد تاکید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: پاسخ شایسته به اقدامات ایران و اقدامات منتهی به اعتماد سازی میان طرفین مذاکرات می تواند در پیشرفت مذاکرات بسیار موثر باشد.

وی در ادامه گفت : در دور دوم مذاکرات نیز طرف ایرانی به طور مستدل و واقع بینانه به پیشنهادهای طرف مذاکره کننده پاسخ داد.

باقری ادامه داد: بحث های نشست صبح و نیز گفت و گوهای بعد از ظهر به طور جدی مورد توجه طرف مقابل قرار گرفت.

وی افزود: در دو نوبت صبح و عصر مباحث جدی و مجادله آمیزی را با طرف های مذاکره پیش بردیم و در عرصه های مختلف اعم از پیشنهادات و انتقاد از پیشنهادهای طرف مقابل به طور منطقی رفتار کردیم.

وی با اشاره به غیر قانونی بودن صدر قطعنامه ها علیه ایران یاداور شد: در نشست بعد از ظهر به طور دقیق و در تطابق با اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و منشور سازمان ملل متحد، غیرقانونی بودن صدور قطعنامه های مختلف علیه جمهوری اسلامی را برای طرف مقابل توضیح دادیم.

وی اضافه کرد: پس از صحبت های آقای جلیلی، خانم اشتون با تشکر از دیدگاه های ایران در دو حوزه ارایه پیشنهاد و انتقاد از پیشنهادها غربی ها اعلام کرد که تا صبح سه شنبه کنید که پاسخ دهیم.

نشست جدید ایران و ۱+۵ در دو نوبت قبل از ظهر و بعد از ظهر روز دوشنبهدر مسکو برگزار شد.

۱۵۹۲

اروپام/۲۰۱۶**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۹۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.