باقری: حواشی روز یکشنبه مجلس مظهر بی‌اخلاقی بود

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی حواشی جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه را مظهر بی‌اخلاقی توصیف کرد و گفت: این رفتارها نشانه این است که ما هنوز به عقلانیت کامل نرسیده‌ایم.

محمد باقری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پیش از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی وزرا باید به مجلس بیایند و گزارشی از عملکرد خود بدهند؛ آقای ظریف هم در همین راستا در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد، اما متاسفانه حواشی این جلسه در شأن نظام و مجلسی با ادعای انقلابی‌گری نبود.

وی جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی را مظهر بی‌اخلاقی توصیف کرد و گفت: ما باید اخلاق‌مداری را رعایت کنیم آنچه اتفاق افتاد شبیه یکی از جلسات مجلس نهم با آقای احمدی‌نژاد بود؛ این مشی برای به حاشیه بردن کشور باعث می‌شود همه ما ضرر کنیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم از نظر اقتصادی زیر فشار هستند و باید به دنبال حل مشکلات آنها بود نه تعیین مقصر، اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی باید در این دوره اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهد قرآن هم به صراحت می‌گوید مومنین کسانی هستند که سخنان مختلف را می‌شنوند و از آنچه احسن است تبعیت می‌کنند. همکاران نماینده باید صحبت‌های ایشان را گوش می‌دادند و بعد با منطق و استدلال صحبت می‌کردند.

وی با بیان این‌که توهین‌های نمایندگان در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در شأن کشور نبود، تاکید کرد: رهبری از همه ما بیشتر آقای ظریف را می‌شناسند و در این دولت از کسی به اندازه ایشان دفاع نکرده است؛ اگر ما داعیه ولایتمداری و انقلابی‌ گری را داریم باید فرمایشات ایشان را بشنویم و بعد قضاوت کنیم؛ حتی اگر وزرای دیگری که به عملکردشان انتقاداتی وجود دارد هم در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کردند باز هم نباید با این ادبیات با آنها صحبت می‌شد یا آنها را دروغگو خطاب می‌کردیم.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: این رفتارها نشانه این است که ما هنوز به عقلانیت کامل نرسیده‌ایم؛ باید سعی کنیم عقلانیت را بر مجلس شورای اسلامی حاکم کنیم تا در یک فضای منطقی گفت‌وگوها دنبال شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.