بالاترین رکورد جذب دانشجویان علمی دختر در دانشگاه نیجریه

۸فروردین ۱۳،

unn.jpg

مسوولان آموزش عالی دانشگاه نیجریه اعلام کردند که از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون این دانشگاه از میان کل دانشگاه‌های این کشور، بالاترین رکورد جذب دانشجویان دختر در رشته‌های علمی را از آن خود کرده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروفسور «بارتو اوکولو»، استاد و معاون این دانشگاه اظهار داشت: از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون دانشگاه نیجریه شاهد رشد بیش از ۵۰ درصدی جذب دانشجویان دختر در رشته‌های علمی دانشگاهی بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اینترنتی آل آفریقا، اوکولو، در پاریس و در مراسم اعطای جوایز «UNESCO-L’Oreal سال ۲۰۲۲» به دو دانشمند زن نیجریه‌ای، آمار فوق را اعلام کرد.

وی در بیانیه‌ای طی این مراسم خاطر نشان ساخت: علم، محور توسعه در جهان است و به همین خاطر دانشگاه نیجریه، آموزش رشته‌های دانشگاهی علمی را در اولویت قرار داده است. در همین راستا، ۶۰ درصد ظرفیت آموزشی در این دانشگاه به رشته‌های علمی و ۴۰ درصد باقی مانده به سایر رشته‌ها اختصاص داده شده است.

علاوه بر این، میزان جذب دانشجویان دختر نیجریه‌ای در رشته‌های علمی این دانشگاه از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.