بالاخره، بایدن پیروزی نتانیاهو را تبریک گفت

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه پیروزی بنیامین نتانیاهو، را در انتخابات پارلمانی هفته گذشته این کشور تبریک گفت.

بالاخره، بایدن پیروزی نتانیاهو را تبریک گفت

به گزارش ممتاز نیوز، حزب لیکود خبر داد که رئیس جمهور آمریکا تلفنی با نتانیاهو گفت‌وگو کرده و پیروزی وی در انتخابات کنست را تبریک گفته است.

ائتلاف به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات اخیر این رژیم توانست با بدست آوردن ۶۴ کرسی، اکثریت کرسی‌های پارلمان این رژیم که ۱۲۰ کرسی را دارد، به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که تا پیش از تماس بایدن، از مقام‌های آمریکایی فقط «تام نایدس» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، پیروزی نتانیاهو را طی تماسی تلفنی و پس از آنکه «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت شکست را پذیرفت، تبریک گفته بود.

پیروزی نتانیاهو در انتخابات اخیر کنست بدین معناست که وی با وجود آنکه به دلیل چند پرونده فساد، تحت پیگرد قرار دارد اما به درخواست رئیس رژیم صهیونیستی، کابینه را تشکیل خواهد داد.

این فرایند احتمالاً از هفته آینده آغاز خواهد شد و نتانیاهو ۲۸ روز برای تشکیل کابینه فرصت خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران معتقدند کابینه تحت ریاست او راست‌گراترین کابینه در اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.