بالا گرفتن اختلافات در جبهه النصره

۲۱خردادماه،

روزنامه سعودی الشرق الاوسط از اوج‌گیری دامنه اختلافات دربین اعضای ” جبهه النصره ” خبر داد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط از اوج‌گیری دامنه اختلافات دربین اعضای ” جبهه النصره ” خبر داد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، الشرق الاوسط نوشت: سطح و دامنه اختلافات دربین اعضای گروه موسوم به ” جبهه‌ النصره ” که یکی از گروه‌های برجسته مسلح مخالف نظام بشار اسد در سوریه به شمار می آید بالا گرفته است به حدی که اعضا یکدیگر را به خیانت متهم می کنند.

گفتنی است رهبر سازمان تروریستی ” القاعده ” درعراق، موسوم به ابوبکر البغدادی چندی پیش از اعضای گروه ” جبهه النصره ” خواسته بود به دولت امارت اسلامی القاعده ملحق شوند که اختلاف در بین اعضای این گروه سبب شده است اعضای این گروه یکدیگر را به خیانت به اصول اساسی تاسیس این گروه که همانا هواداری از اهداف القاعده است، متهم کنند.

یکی از اعضای ” جبهه النصره ” درسوریه به خبرنگار الشرق الاوسط در این کشور گفت؛ ” از ما می‌خواهند اشتباهاتی را که القاعده درعراق مرتکب شده بود این بار در سوریه تکرار کنیم، و ما هرگز در چاله‌ای که القاعده ما را در عراق گرفتار آن کرد دوباره گرفتار نمی‌شویم” .

گفتنی است سازمان القاعده درعراق به‌دلیل تندروی اعضای آن درمنطقه سنی نشین عراق که میزبان انها بود یعنی استان الانبار و صلاح الدین سبب شد تا سران عشایر سنی برضد آنها قیام کنند و دولت تشکیلی آنها موسوم به امارت اسلامی عراق را رد کنند.     

از این رو اکنون بعضی از اعضای این گروه که از تندروی کمتری برخوردارند تصمیم گرفتند از کادر اصلی گروه جدا شوند و این امر سبب شده است تا گسست دربین اعضای این گروه بیش از قبل مشهود باشد.

اکنون بسیاری از اهالی روستاهای سوری محل استقرار اعضای این گروه حاضر به پذیرش ادامه حضور اعضای ” جبهه النصره ” در داخل روستاهایشان نیستند چرا که اعضای این گروه تروریستی در داخل این روستاها و بر ضد اهالی سوری دست به جنایات فجیعی زده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.