بام های سبز راهکارنوین توسعه فضای سبز محلات – اخبار اجتماعی

طرح بام سبز یکی از راهکارهای نوین برای جبران کمبود فضای سبز در شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گسترش شهر نشینی نیاز به افزایش فضاهای مسکونی و معابر و ساخت و سازهای غیر اصولی به تدریج موجب کاهش فضای سبز و محیط های طبیعی در جوامع شهری شده است.
بر این اساس کمبود سرانه فضای سبز در برخی از مناطق تهران موجب شده است که راهکارهای نوین از جمله بام سبز در مناطق تهران اجرا می شود.
منطقه ۱۳ تهران یکی ازمناطق کمتر برخوردار از فضای سبز شهری است. از میان نواحی  چهار گانه  این منطقه ناحیه یک منطقه ۱۳ در محله های شهید اسدی و صفا با کمبود فضای سبز به دلیل بافت متراکم مواجه است.
هاشمی رئیس اداره فضای سبز منطقه در این خصوص گفت: اجرای این طرح روی ساختمان های نوساز قابل اجراست و اداره فضای سبز امادگی لازم برای ارائه مشاوره و راهنمایی شهروندان در زمینه ساخت فضای سبز روی بام ها دارد.
به گفته وی با توجه به بافت فرسوده منطقه ساخت فضای فضای سبز در منطقه به علت کمبود زمین و قیمت بالای آن بسیار پرهزینه و گران است.
رئیس اداره فضای سبز منطقه با بیان این که اکثر زمین ها توسط ساختمان ها و معابر شهری اشغال شده است خاطر نشان کرد: با تبدیل بام به ساختمان به فضای سبز می توان طبیعت تسخیر شده توسط شهر را به آن بازگرداند./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.