باند اول بزرگراه تبریز- شهرجدیدسهند تا آذرماه بهره برداری می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

استاندارآذربایجان شرقی گفت : یک باند از بزرگراه تبریز – شهرجدید سهند تا پایان آذرماه امسال به بهره برداری می رسد .

 به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان شرقی، بیگی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- سهند اظهار داشت: بزرگراه تبریز- سهند از پروژه‌های مهم و اثرگذار استان محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت شهر جدید سهند و سکونت بیش از ۵۰ هزار نفر در این شهر، نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های سکونت در این شهر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به مردم سهند قول داده بودیم تا پایان فصل کاری سال ۹۲، این پروژه را به نتیجه برسانیم، اما مشکلات زیادی پیش آمد، افزود: بخش قابل توجهی از ماشین‌آلات و امکانات این پروژه در مناطق زلزله‌زده استان به‌کارگیری شد؛ ضمن این که عدم تخصیص اعتبارات در سال ۹۱، مزید بر سبب شد و سرعت پیشرفت کار را محدود کرد.

بیگی ادامه داد: بخشی از منابع جدید این پروژه، از محل فروش اراضی دولتی در تبریز و شهر جدید سهند و بخشی هم از محل اعتبارات حوادث مسیر تبریز- آذرشهر تامین خواهد شد تا به این وسیله به پیمانکار کمک کنیم تا آذرماه ، یک باند آن را افتتاح کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و پیمانکاران این پروژه خود را برای به نتیجه رساندن آن متعهد می‌دانند، متذکر شد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات ملی، باند دوم این پروژه را هم در نزدیک‌ترین زمان اجرا کنیم.

درادامه بازدید مهندس علیزاده مدیرکل راه وشهرسازی استان گزارش ممتاز به نقل ازی از روند اجرای پروژه ارائه نمود .

مدیرکل راه وشهرسازی گفت :این بزرگراه به طول ۲۲ کیلومتر در دو قطعه توسط اداره کل راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر جدید سهند اجرا می‌شود و با بهره‌برداری از آن علاوه بر کاهش بار ترافیکی مسیر تبریز- آذرشهر و حوادث رانندگی ، زمان سفر نیزدر مسیر تبریز به شهر جدید سهند کاهش خواهد یافت.

بگفته علیزاده این پروژه از پیشرفت ۴۳ درصدی برخورداراست .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.