بانک اطلاعات زیست محیطی مناطق چهار گانه تحت مدیریت محیط زیست فارس راه اندازی شد

۰۹م اسفند ،

مهندس محسن جعفری نژاد معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان این مطلب افزود : بانک اطلاعات زیست محیطی حیات وحش ومناطق جهارگانه تحت مدیریت محیط زیست تشکیل شد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان حفاظت محیط زیست : این بانک یکی از کامل ترین بانک های اطلاعات زیست محیطی استانی در حوزه معاونت محیط طبیعی کشور می باشد وشامل بیش از ۶۰ فایل رقومی از آخرین وضعیت اطلاعات زیست محیطی مناطق چهار گانه می باشد این بانک اطلاعاتی ارزشمند،اطلاعاتی در خصوص سامانه عرفی ،پروژه های عمرانی،منابع آبی ،اراضی ملی، و مستتثنیات و نیز تخریبها و تصرفات صورت گرفته ،وضعیت حقوقی پرونده ها،آتش سوزیها، سرشماری های حیات وحش و در داخل مناطق تحت مدیریت سایتهای تکثیر و پرورش حیات وحش در استان ومحیط gisمی باشد .
مهندس جعفری نژاد افزود:قبل از تهیه این بانک اطلاعاتی ، اطلاعات مربوط به پوشش گیاهی ، جانوری ، پراکندگی حیات وحش اقلیم ، ژئومورفولوژی ،کاربری اراضی و … ) در اکثر مناطق با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان تهیه شده بود . تهیه این بانک جامع وکامل این امکان را جهت کارشناسان محیط زیست فراهم می آورد در صورت نیاز به تهیه طرح یا پروژه پیشنهادی در مناطق با صرف کمترین زمان ممکن به بررسی و اظهار نظر در خصوص درخواست های مورد نظر اقدام نمایند . همچنین بررسی و وضعیت زیستگاههای بکر منطقه و آسیب دیده از طریق این بانک اطلاعاتی تسهیل و تسریع میشود. این بانک کمک فایل توجهی به علاقمندان و دوستداران محیط زیست در خصوص آشنایی با مناطق تحت مدیریت محیط زیست فارس خواهد نمود .
گفتنی است استان فارس دارای ۳ پارک ملی ، یک پناهگاه حیات وحش و ۷ منطقه حفاظت شده که جمعا” به مساحت ۱۱۸۰۶۵۳ هکتار است .
 همچنین این استان دارای ۱۷ منطقه شکار ممنوع به مساحت ۱۰۷۰۰۰۰ هکتار است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.