بانک جهانی ۹۰ میلیون دلار برای مبارزه با فساد در قرقیزستان اختصاص می دهد

به گزارش ایرنا و به نقل از ’۲۴٫کی.جی’، در دیدار ‘تیمور ساریف’ وزیر توسعه اقتصاد قرقیزستان و هیات نمایندگی بانک جهانی در بیشکک علاوه بر اتخاذ این تصمیم، مراحل و شیوه های اختصاص این تسهیلات به قرقیزستان و چگونگی هزینه کردن آن در این کشور بررسی شد.

هیات نمایندگی بانک جهانی همچنین با مقام های بیشکک در باره راههای تقویت بخش های مالی، اقتصادی و اجتماعی و رفع چالش های موجود در این زمینه، گسترش اصلاحات با هدف رفع فساد و تداوم و تحکیم مشارکت قرقیزستان مذاکره کرد.

وزیر توسعه اقتصاد قرقیزستان وجود فساد قدرت در مراکز و مناطق مختلف کشور را از معضلات بیشکک دانست و تصریح کرد که مبارزه با فساد و بازگشت به قانون مداری از مهمترین وظایف دولت است.

ساریف در دیدار با هیات نمایندگی بانک جهانی، راه های گسترش همکاری میان بیشکک و بانک جهانی را در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار داد و گفت: این مبلغ قرار است در سه مرحله و در هر مرحله ۳۰ میلیون دلار پرداخت شود تا صرف توسعه برنامه ضد فساد در این کشور گردد.

مسئول هیات نمایندگی بانک جهانی نیز با بیان اینکه مبارزه با فساد از اولویت های کاری دولت بیشکک است، آمادگی این نهاد را برای حمایت بیشتر از برنامه های در دست اجرا در این زمینه اعلام کرد.

بانک جهانی در سال ۲۰۱۱ برای تاسیس زیرساخت ها و زیربناها و توسعه راهبردی و اقتصادی کشورهای شرق اروپا و آسیای مرکزی بیش از نه میلیارد دلار به این کشورها اختصاص داده است.

ساریف اقدامات دولت قرقیزستان را برای پاسخگویی به انتظارات مردم ناکافی دانست و گفت: فساد از سال‌ها قبل در لایه‌های مدیریتی این کشور نفوذ کرده لذا از بین بردن آن در حقیقت به جدی‌ترین مشکل امروز دولت بیشکک تبدیل شده است.

آساق/ه.ص**۱۵۵۸**۱۵۱۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۴۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.