بانک ملی کارت‌های عابربانک را بیمه می‌کند

معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران در طرحی جدید تصمیم گرفته تا ۲۳ میلیون ملی کارت را تحت پوشش بیمه قرار دهد و در صورتی که حساب کارت‌ها خالی شود، خسارت مشتریان را پرداخت کند.
‘حسن افشار محمدیان’ افزود: این خدمات بیمه در سه بخش دستگاه های ای.تی.ام، مراکز خرید POS و کارت خوان P-PAD ملی کارت ها را بیمه می کند.
وی ادامه داد: با توجه به سوء استفاده هایی که ممکن است از ملی کارتها صورت بگیرد،‌ بانک ملی تصمیم گرفت، ملی کارت ها را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا خسارات وارده به مشتریان جبران شود و همچنین، ضریب امنیتی ملی کارتهایی که دست مردم است افزایش یابد.
به گفته افشار بیمه ملی کارتها در سه بخش، برداشت ناشی از سرقت، سوء استفاده از کارت ناشی از مفقود شدن و جعل کارت صاحبان ملی کارت ها را تحت پوشش قرار می دهد.
به گزارش ایرنا وی با اشاره به سقف تعهدات بیمه ملی کارت گفت: رقم موجودی کارت تاثیری در بیمه شدن کارت ندارد و نسبت تراکنش کارت مورد توجه است و خسارت پرداخت می شود؛مثلا برای هر کارت که با برداشت روزانه ۲۰۰ هزار تومان در پنج روز تا یک میلیون تومان خسارت پرداخت خواهد شد.
معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران افزود: هزینه بیمه برای مردم ۵۰۰ تومان برای یک سال است، که رقم بسیار ناچیزی است و البته این رقم با اطلاع و رضایت مندی مشتریان در شعب با ارائه فرم مخصوص بیمه ملی کارت، از حساب ترجیحی آنان کسر می شود.
وی با اشاره به این که، علاوه بر امنیت الکترونیکی باید بعد امنیت روانی مشتریان را هم تامین کرد، خاطر نشان کرد: توصیه برای تغییر رمز ملی کارت در دوره های مختلف زمانی و توصیه های ایمنی و امنیتی از سویی و ایمن سازی فضای الکترونیکی از سوی دیگر از راهکارهایی است که بانک ملی برای تامین امنیت روانی مشتریان برداشته است.
وی با بیان این که، هیچ کاری بدون همکاری مردم در این سیستم پیش نخواهد رفت، تاکید کرد: موفقیت هر طرحی در عرصه الکترونیک منوط به همکاری متقابل بانک ملی ایران و مشتریان آن است.
یادآور می شود؛ توجه به امنیت کارت های عابر از سوی بانک ها نکته ای است که نمی شود به راحتی از کنار آن گذشت، چرا که بانک ها در قبال خدمتی که ارائه می کنند، مسئول هستند.
از طرفی مردم در برابر حملات سایبری، به حسابشان کاری نمی توانند انجام دهند از این رو نقش بانک ها در قبال امنیت بخشی به کارت های عابر، بیش از پیش مورد توجه می گیرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.