بانک ها درپرداخت تسهیلات تعلل نکنند

جام جم آنلاین: رییس قوه قضاییه از بانک ها خواست در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران و کارآفرینان تعلل نکنند.

  آیت الله صادق آملی لاریجانی امروز( پنجشنبه) در جمع رییسان دادگستری استان ها در تهران ،گفت: گزارش هایی به ما رسیده که برخی از بانک ها در پرداخت اعتبارات به تولیدگران و کارآفرینان ، تعلل می کنند و اظهار می کنند که می ترسیم در حالی که باید بدانند قوه قضاییه از کار اقتصادی صحیح و قانونی حمایت می کند.

وی با تاکید بر برخورد دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی برای حمایت از سرمایه گذاران واقعی ، ادامه داد: برخورد با فساد موجب حمایت از سرمایه گذاران واقعی و پرداخت اعتبارات و تسهیلات به افراد واجد شرایط خواهد شد.

رییس دستگاه قضایی تاکید کرد که سازمان بازرسی کل کشور باید بررسی کند که چرا دستگاه های دولتی و بانک ها در پرداخت اعتبارات به اشخاص واجد شرایط تعلل می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید براینکه قوه قضاییه کمک کار افرادی است که می خواهند کارآفرینی سالمی داشته باشند ، توضیح داد: برخورد با مفاسد اقتصادی را برای ادامه کار سرمایه گذاران قانونی و سالم لازم می دانیم و این روند را نمی توانیم متوقف کنیم.

وی افزود: البته باید روسای دادگستری استان ها در کنار این مساله به مسوولان دولتی بانک ها و کارآفرینان توضیحات لازم را بدهند تا مسایل خوب فهمانده شود.

آملی لاریجانی تاکید کرد که قوه قضاییه هیچ برنامه ای برخلاف ایجاد اشتغال صحیح در کشور ندارد و ما همواره از سرمایه گذاران قانونی حمایت می کنیم.

رییس قوه قضاییه همچنین به برگزاری دادگاه های رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی و پرونده اختلاس از بیمه ایران اشاره کرد و گفت: قانون اساسی ، وظایفی را برعهده قوه قضاییه گذاشته است که لازمه اجرای آن وظایف، داشتن اقتدار و استقلال است.

وی یادآور شد که اقتدار و استقلال قوه قضاییه حاصل نمی شود مگر اینکه مردم با عملکرد قوه قضاییه به این نکته برسند و مطمئن شوند که دستگاه قضایی به داد آنان می رسد.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.