بانوان سلطه خود را در تیراندازی به رخ کشیدند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

پرونده ی مسابقات جایزه بزرگ تیراندازی با کسب ۴ مدال طلا توسط تیراندازان کشورمان بسته شد. بانوان تیراندازمان با کسب ۳ مدال طلا درخشیدند و بار دیگر برتری بانوان را در تیراندازی کشورمان اثبات شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: مسابقات جایزه بزرگ تیراندازی که به میزبانی کشورمان برگزار شد،‌روز گذشته به پایان رسید این مسابقات با حاشیه های فراوانی همراه بود که کمبود فشگ، لغو شدن تمرینات تیراندازان، مهیا کردن هزینه اهدای جوایز ورزشکاران برتر از جمله مشکلاتی بود که مسئولان فدراسیون و همچنین تیراندازان با آنها دست و پنجه نرم می کردند و تا دقائق آخر نیز ادامه داشت اما با تلاش مسئولان و قرض گرفتن فشگ و مقداری از هزینه ها کشورمان توانست میزبان خوبی برای مسابقات باشد تا حدی که پیترشیدی قهرمان تیراندازی مجارستان میزبانی ایران را مورد تمجید قرار داد و اظهار داشت که ایران با امکاناتی که در دسترس دارد می تواند میزبانی مسابقات قهرمانی جهان را بر عهده گیرد این در حالیست که ایران میزبانی مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ را عهده دار است.
لازم به ذکر است، که با وجود تمام حواشی ایران موفق به کسب ۱۹ مدال رتکی در ۱۰ ماده مسابقات شد.
در بین مدال های کسب شده تیراندازان کشورمان توانستند ۴ مدال طلا را از آن خود کنند که ۳ مدال به نام بانوان ثبت شد و تنها یک مرد در حاشیه مسابقات توانست مدال طلا بگیرد.
در این گزارش آمده: مریم سلطانی، مه لقا جام بزرگ و فاطمه حسینی در مسابقات خود بر سکوی اول ایستادند و بار دیگر توانایی بانوان ایران را در تیراندازی به رخ کشیدند و اما سپهر صفاری تنها تیرانداز مرد بود که توانست حریفان را پشت سر گذارد و مقام اول را به نام خود ثبت کند.
پیتر شیدی تیرانداز مطرح مجارستانی با کسب ۳ مدال طلا در ماده های تفنگ بادی، تفنگ ۵ متر سه وضعیت، تفنگ دراز کش، قهرمان قهرمانان معرفی شد و با افتخارترین تیرانداز این دوره از رقابت ها لقب گرفت.
در هر ۳ رشته ای که شیدی مقام اول را به خود اختصاص داد تیراندازان ایرانی در تعقیب وی بودند ولی هیچ یک موفق نشدند از سر این  حریف قدرتمند بگذرند و به مقام طلا دست یابند اما تیراندازان کشورمان در مقایسه با شیدی عملکرد ضعیفی نداشته و این عملکرد نوید بخش آینده ای روشن در مسابقات آسیایی چین خواهد بود.
گفتنی است: تیراندازان ایرانی همچنین موفق به کسب ۷ مدال نقره شدند که ۴ مدال را آقایان کسب کردند و بانوان نیز ۳ مدال نقره را از آن خود کردند. صفیه صحراگردی، سیده زهرا هاشمی در بخش بانوان و محمد احمدی، مرتضی دانا، پوریا نوروزیان و احمد خوب شهمیرزادی در بخش آقایان تیراندازانی بودند که به مدال نقره رسیدند.
لازم به ذکر است، در جریان برگزاری مسابقات جایزه بزرگ ۸ مدال برنز از آن تیزاندازان کشورمان شد و کسب دو مدال برنز از سوی الهه احمدی تیرانداز شگفتی ساز کشورمان در المپیک ۲۰۱۲، که در این مسابقات نیز امید گرفتن مقام اول بود یکی از اتفاقات تلخ مسابقات بود زیرا مسئولان و علاقمندان این رشته عملکرد بهتری را از وی داشتند اما توضیحات الهه احمدی در این خصوص مبنی بر اینکه هر ورزشکار حرفه ای پس از مسابقات مهمی مانند المپیک دچار افت می شود و اینکه وی در حال دیگری تمرینات بدنسازی خود بوده و تمرینات حرفه ای نداشته، توانست کسب دو مدال برنز را توجیه کند.
از سوی دیگر وی با عنوان این مطلب که هیچ یک از تیرانداران به دلیل کمبود فشگ تمرینات حرفه ای را دنبال نکردند و تمام تمرینات سطحی انجام می شد و در ادامه با بیان رشد چشمگیر ورزشکاران کشورمان در رشته تیراندازی دلایل کسب مدال های برنز خود را برای همه روشن ساخت.
گفتنی است، با اتمام مسابقات تیراندازان ایرانی ۸ مدال برنز کسب کردند. الهه احمدی، مریم سلطانی در بخش بانوان و حامد نوروزی، آرمین مجد، صابر پرستی، ساسان شهسواری، مهدی احمدی در بخش مردان، تیراندازانی بودند که موفق به کسب مدال برنز شدند و بدین گونه با کسب ۱۹ مدال در مجموع رقابت ها تا جایزه بزرگ خاتمه یافت مسئولان فدراسیون و تیراندازان ایرانی از عملکرد ایران در مسابقات خشنود بودند اما متوقف کردن پیتر شیدی تیرانداز مجاری یکی از اهدافی بود که تیراندازان نتوانستند به این مهم دست یابند.
با توجه به عملکرد تیراندازان ایرانی در جریان مسابقات جایزه بزرگ پیش بینی می شود ورزشکاران در این رشته حضور موفقی در مسابقات آسیایی چین داشته باشد. همچنین در مسابقات آسیایی ۲۱۴ و انتخابی المپیک که در ایران برگزار می شود تیزاندازمان حضور شایسته و بی سابقه ای در این رشته داشته باشند.
گفتنی است، در صورت توجه بیشتر مسئولان به رشته تیراندازی این رشته می تواند زمینه ساز موفقیت بسیاری در میادین بین المللی باشد./با


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.