بانوی مخابراتی آفریقا بالاخره کنار رفت +عکس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

اگرچه این زن الگوی بسیاری از زنان افریقایی محسوب می گردد اما در وقت مدیریت خانم موهولی، ارزش سهام این شرکت مخابراتی و تلفن همراه آفریقای جنوبی بدلیل عدم اعتماد سرمایه گذاران، نزدیک به ۴۰ درصد کاهش یافته بود.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، تشدید مشکلات اقتصادی در آفریقای جنوبی به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی قاره آفریقا و ناتوانی دولت این کشور در حل این مشکلات یکی از بحث های امروز مردم این کشور است که تبعات مختلفی را به دنبال داشته است.

یکی از این تبعات مهم، استعفای غیرمنتظره مدیرعامل شرکت تلکام بزرگترین شرکت مخابراتی و تلفن همراه آفریقای جنوبی است که طرفداران اجتماعی بسیاری داشت. وی یکی از نمادهای پیشرفت زنان در قاره محروم آفریقا محسوب می گردد.

این برای پنجمین بار در طی هفت سال قبل است که مدیرعامل این غول مخابراتی آفریقای جنوبی تغییر می نماید. نومبوله لو موهولی اولین مدیرعامل زن سیاهپوست شرکت تلکام محسوب می گردد اعلام نمود که دیگر حاضر به پذیرش این پست نمی باش و خواستار تعیین فرد دیگری بجای خودش شد.

وی در آوریل سال قبل ۲۰۱۱ میلادی جانشین جف هدبرگ که او نیز استعفا داده بود، شد. بدنبال اعلام استعفای این زن، ارزش سهام این شرکت در بازار سهام ژوهانسبورگ ۴ درصد کاهش یافت.

اگرچه این زن الگوی بسیاری از زنان افریقایی محسوب می گردد اما در وقت مدیریت خانم موهولی، ارزش سهام این شرکت مخابراتی و تلفن همراه آفریقای جنوبی بدلیل عدم اعتماد سرمایه گذاران ، نزدیک به ۴۰ درصد کاهش یافته بود.

بدنبال بروز مشکلات مدیریتی و مالی در این شرکت مخابراتی آفریقای جنوبی ، حزب اتحاد دمکراتیک اصلی ترین حزب مخالفت دولت ، خواستار خصوصی سازی این شرکت شده بود چراکه اکثر سهام شرکت تلکام متعلق به دولت آفریقای جنوبی است.

تلکام دومین شرکت بزرگ دولتی آفریقای جنوبی است که در دو ماهه قبل، با بحران مدیریتی و مشکلات جدی مالی مواجه می گردد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.