بانوی پیشگو به نمایشگاه رفت/ آمبولانس شتری با برانکارد دربستی هم آمد

۱۱اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، اولین روز بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی به کار خود پایان داد که نه تنها برگزارکنندگان بلکه ناشران نیز هنوز به طور کامل در غرفه ها مستقر نشده بودند و حال و هوای مصلای تهران، به نمایشگاه بزرگ کتاب شبیه نبود. پیش بینی می شود مانند سالهای قبل در روزهای پایان هفته، گرمای حضور مردم بر سردی بازار نشر چیره شود.  چند خبر کوتاه از حوزه نشر را در ادامه می خوانید.
انتشارات سوره مهر با ۱۱ اثر تازه داستانی در نمایشگاه امسال کتاب شرکت کرده است که کتاب‌هایی از اکبر صحرایی و احمد دهقان در میان این آثار دیده می‌شوند. از اکبر صحرایی، سه کتاب طنز با عناوین «گردان بلدرچین»، «آمبولانس شتری» و «برانکارد دربستی» با شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه برای نمایشگاه انتشار یافته است. داستان طنز تاریخی با نام «همینه» و رمان «ولگردی در کوچه‌های زمان»، نوشته کوروش علیانی از دیگر کتاب‌های تازه این ناشر برای نمایشگاه کتاب امسال است.

«بچه‌های کارون» نوشته احمد دهقان، «آنک آن یتیم نظرکرده» نوشته محمدرضا سرشار، «جنین» نوشته علیرضا طاهری، «آب‌نبات هل‌دار» رمان طنز نوشته مهرداد صدیقی و رمان «هات» نوشته محمدعلی قاسمی از کتاب‌های تجدید چاپ شده این انتشار یافتناتی در نمایشگاه کتاب است.

شروعی با مرگ 

«بانوی پیشگو» رمانی از مارگارت اتوود است که با ترجمه سهیل سمی انتشار یافته و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.  این رمان که ۴۲۳ صفحه دارد، رمانی دربارهٔ نویسندگی است و در پشت جلد آن دربارهٔ کتاب آمده است: «جون فاستر‌، که سایه‌ شوم یک مادرسالار بر قبل‌اش سایه افکنده،‌ تصمیم می‌گیرد نویسنده رمان‌های تاریخی عامه‌پسند شود و زندگی مستقلی آغاز کند،‌ اما سرخوردگی‌های مکرر عاطفی در نهایت او را به سوی سرنوشتی غریب سوق می‌دهد‌. جون به این نتیجه می‌رسد که برای آغاز دوباره زندگی‌، ابتدا باید بمیرد».

رمان «بانوی پیشگو» در ۴۲۳ صفحه با قیمت ۲۱ هزار تومان در مجموعه ادبیات جهان نشر ققنوس انتشار یافته است.
 

تخفیف ویژه
مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌ خمینی (ره)، اولین روز حضور خود در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را با تخفیف ۳۰ درصدی آغاز کرده است.

این تخفیف به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا‌ (س) و روز زن درنظر گرفته شده است. مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌ خمینی (ره) با ۹۵۰ عنوان اثر در بخش ناشران داخلی، ۵۵۰ عنوان کتاب در بخش ناشران بین‌الملل و ۹۵ عنوان اثر در بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب حضور دارد. کتاب‌های این مؤسسه شامل تألیفات امام‌خمینی‌ (ره) و آثار مرتبط با سیره و شخصیت ایشان است و غرفه مؤسسه در انتهای شبستان مصلا واقع است.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام‌ خمینی (ره) برپاست.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.