بانکداری اجتماعی در دستور کار بانک مرکزی

۱۹ام بهمن ،

درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد؟ بالاخره یکی نمی خواهد از بانک ها بپرسد که چرا اینقدر دور از مردم می باشند؟ بالاخره چه زمانی ما می خواهیم به این نتیجه برسیم که رمز موفقیت بانک ها در مشارکت های اجتماعی است؟ واقعا الان بانک ها تا چه اندازه در کارهای اجتماعی سهیم می باشند؟
این درحالی است که رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اشاره بر اینکه مشارکت بانک ها در اموراجتماعی سبب رونق بانکداری اجتماعی می گردد تاکید کرد: در حوزه فعالیت های اجتماعی، نظام بانکی برنامه ای خاص برای حرکت به سمت بانکداری اجتماعی دارد.
براساس اظهارات مسعود نیلی، مطابق بانکداری اجتماعی، نگاه فعالیت های بانکی کشور به سمت مشارکت های اجتماعی بر اساس رفع نیازهای مردم خواهد بود.
وی گفت: این مشارکت ها به رونق فعالیت های نظام بانکی می انجامد؛ به طوری که سبب افزایش فعالیت اجتماعی بانک ها در کشورخواهد شد؛ چرا که بحث بانکداری اجتماعی به معنی عدم فعالیت اقتصادی بانک ها نیست بلکه نوعی مشارکت در امور اجتماعی بر اساس رفع نیازهای اساسی است.
نیلی متذکر شد: بر این اساس مطالعاتی در خصوص بانکداری اجتماعی در دستور کار است که نتایج آن به طور حتم سبب فعالیت بانکداری اجتماعی و رونق آن در کشور می گردد.
 

/۴۵۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.