بانکهای پاکستانی بیخیال مبادله با ایران شدند

۱۹م آذر ،

بینا- منابع آگاه پاکستانی اعلام کردند: بانک‌های مرکزی ایران و پاکستان به سبب تردید بانک‌های پاکستانی در روابط بانکداری با بانک‌های ایران، مبادله پایاپای ارز (سی‌اس‌ای) انجام نخواهند داد.
به گزارش بیزینس ریکوردر، به نقل از مقام‌های آگاه، پاکستان و ایران مبادله پایاپای ارز (سی‌اس‌ای) انجام نخواهند داد، چراکه بانک‌های مرکزی هر ۲ کشور معتقدند، چنین گزینه‌ای مقدور نیست.
این منابع توضیح دادند: به سبب تحریم‌های ایران، بانک‌های پاکستانی برای انجام مبادلات با بانک‌های ایرانی تردید دارند و بیشتر این فعالیت‌های تجاری یا به صورت نقد یا از طریق کشور سوم به ویژه دوبی انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، وزارت تجارت پاکستان این موضوع را با بانک مرکزی این کشور بررسی کرده‌اند.
بانک مرکزی پاکستان در پاسخ اعلام کرده است که این سازوکار با بانک‌های ایرانی که تحت تحریم نیستند و می‌توانند روابط بانکداری با بانک‌های پاکستانی داشته باشند، توسعه یافته است.
منابع آگاه تصریح کردند: پاکستان از تعرفه گمرکی بالایی که ایران بر صادرات پاکستان به سبب نقض موافقتنامه تجارت ترجیحی اعمال کرده، ناراحت است.
به نوشته این گزارش، قرار بود این موارد در سفر آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان به ایران با مقامات این کشور بحث شود، اما این سفر چند ساعت قبل از حرکت وی به سمت ایران لغو شد و هیچ توضیح رسمی دربارهٔ این موضوع اعلام نشده است.
این منابع این احتمال را مطرح می‌کنند که به سبب موفقیت‌آمیز بودن بازدید وزیر دارایی این کشور از آمریکا این سفر لغو شده است و بر روابط تجاری ۲ کشور تاثیر گذاشته است.
این گزارش در پایان با ارائه نرخ بعضی از عوارض گمرکی ایران بر محصولات وارداتی نوشت، ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست و این امر به این معنی است که ایران به هر میزان که می‌خواهد می‌تواند نرخ تعرفه‌های گمرکی خود را افزایش دهد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.