بانک‌ها گلوی واحدهای صنعتی را برای بازپرداخت بدهی‌ها می‌فشارند

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس با اعلام نیمه تعطیل شدن صنایع این حوزه انتخابیه گفت: متاسفانه بانک‌ها گلوی واحدهای صنعتی را برای باز‌پرداخت بدهی‌ها می‌فشارند.

محمد فیروزی نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارپارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان‌اینکه کشاورزی این منطقه رو به نابودی است، گفت: بحث کشاورزی در شهرستان قمصر به دلیل کمبود آب، عدم توجه مسئولین به بحث آبخیزداری و عدم حمایت از کشاورزان رو به رو نابودی است.
وی در ادامه به منطقه بادرود در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهر بادرود در قلب کویر واقع شده ، صنعت کشاورزی با کمبود شدید آب و همچنین عدم حمایت دولتیان و جهاد کشاورزی از کشاورزان این منطقه مواجه است که باعث شده اکثر کشاورزان به مهاجرت از این منطقه رو بیاورند.

عضو کمیسیون عمران در ادامه به تشریح پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت: وزرای جهاد کشاورزی و نیرو قول دادند اقداماتی را جهت ساماندهی آب منطقه و لوله گذاری نهرهای آب انجام دهند، اما اینکه تا چه حد این قول‌ها به بار بنشینند نیاز به زمان دارد.

نماینده مردم قمصر و نطنز با بیان اینکه شهرستان نطنز یک شهرستان صنعتی است نیز اظهار داشت: فولاد نطنز، کارخانجات نساجی و کارخانه های تولید دستمال کاغذی در این شهرستان متاسفانه با شرایط موجود قادر به بازپرداخت وام‌های خود نیسیتند و نیمی از آنها نیمه‌فعال شدند و برخی نیز در حال تحلیل کارکنان خود هستند.

وی در خاتمه یادآور شد: در خصوص مشکل سرمایه در گردش صنایع این حوزه انتخابیه جلساتی با وزیر نفت و مسئولین آنها صورت گرفته ولی عملا کاری در حل این معضلات تا کنون صورت نگرفته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.